3 veckor och 1 dag

Vad tiden går! Tyckte nyss jag var gravid och vaggade runt med ont i rygg och lever. Det är väldigt skönt att vara smärtfri, lite stelhet i ryggen och huvudvärk är ingenting emot att ha halsbränna, lever ont och allt annat som korsade min väg i 8 månader.

Dagarna går så fort, jag kan inte längre hålla reda på vilken dag det är, om jag vattnat blommorna, när jag åt sist eller om jag svarat på mail eller sms. Jag har verkligen ingen koll, allt kretsar kring tvillingarna och deras mående och katterna förstås. Som är helt underbara och väldigt snälla. Våra fina katter <3

Vi tragglar med Klaras mat fortfarande, efter halva ätningen så slutar hon äta oavsett om hon är vaken eller inte. Sen börjar minst 20 min att försöka få i henne så mkt som möjligt, det är asjobbigt och vi blir oroliga att hon inte ska få i sig tillräckligt. Nu har vi klarat dagsmängden varenda dag, men det är verkligen en utmaning. Jag saknar sonden för det var ju alltid en backup.

I dag har de badat, det gillar de båda och jag är väldigt nöjd över vår fina balja jag köpte på loppis för 30 kr. Det är så mysigt att bada dem, de blir så rena och goa. Klara fick snällt sitta och titta på i babysittern när Alfred badades (som sov igenom halva badet).

Sen tog Robban över babysittern och hälsar att den är väl godkänd.

****
Det enda molnet på himlen är att jag verkligen håller på bli förkyld. Vi som varit så noga att inte träffa folk, noga med hygienen osv.

Nu trycker jag i mig enchinacea så min lever kommer säja hejdå.

Inte vet jag vad som händer om jag blir riktigt förkyld, smittar jag tvillingarna så vet jag inte om de klarar det. Gör små nyfödda prematurer det?

Jag får väl ringa Neo och fråga. Tills dess ber jag en bön, håller tummarna och är noga med hygienen och låter maken pyssla med dem.

****
I går kom paketet från Ulrica och Oscar! Hur underbara är inte ni?? Tack så mkt för alla saker och de otroligt fina korten. Robban vägrade lämna kartongen och lekte med sin present hur länge som helst sen.

Tack.







Kommentarer

  1. Hej!

    Prematurer brukar klara förkylningar, men man måste vara vaksam på när det blir för jobbigt för dem. Marginalerna är inte stora som det är med vuxna. De måste orka äta för att både växa och bli friska.

    Fråga neo om vad som är varningstecken när det gäller förkylning. Det lilla jag minns är att prematurer visar sjukdom genom att bli tröttare och tröttare och äta mindre och mindre. De vill bara sova och inte äta, vilket är en jättedålig kombo eftersom spädbarn blir snabbt uttorkade. Inte orka skrika när de brukar är också varning.

    Barn under 6 månader (eller var det 12?) får sällan feber även om de är jättesjuka.
    För många torra blöjor i rad och ingen mat på ett dygn (tror det var ett dygn, inte längre än så) är också dåligt.

    Dina barn låter helt friska för tillfället, om de ändrar beteende (behöver inte vara klassiska sjukdomstecken) nu när du blir sjuk, ring neo och fråga. Gå på magkänslan och skäms inte att fråga neo, om magkänslan säger att något är fel så är det antagligen det. Du har en massa skumma hormoner i kroppen som är inriktade på att hålla barnen trygga, så tveka inte även om du inte vet varför något är fel. När vi låg inne med RS på neo så sade sköterskorna "Mammor vet alltid när något är fel, de bara vet.".

    Apropå något helt annat, testa att rapa Klara efter halva maten, hon kanske vill bli av med luft för att få plats med mera.

    Krya på dig och jag hoppas att det hoppar över barnen, de är så söta!

    /Dustpuppy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för input!

      Oroar ihjäl mig just nu. Kram

      Radera
    2. Håller med ovanstående, mammor vet. När det handlar om ens barn kan man aldrig fråga för mkt, be om hjälp för mkt eller vara för jobbig. Magkänslan är en fantastisk sak! Det är synd att vi uppfostras att inte lyssna på den och därför blir så veliga vuxna :) Hoppas du kryar på dig! Å var trygg med din magkänsla!! :)

      Radera
  2. Våran Maja låg i kartonegn och hjälpte till att plocka i sakerna så det kanske luktade gott enligt Robban. Kul att ni gillade innehållet, jag tycker att namnen är klockrena på era underbara barn....

    Hoppas att ni inte hade boken,...

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Fina leksaker. Jag undrar vilken svensk butik/online som säljer Sassy kittet.

    SvaraRadera
  4. Jag har köpt det på Gekås ( Ullared)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering