Vecka 32 (31+6)

Idag är det ultraljud och läkarbesök för att följa upp prover, CTG och TUL.

Maken tar ledig under em och följer med till läkaren så slipper jag åka kommunalt emellan sjukhusen. Däremot blir det kommunalt till TUL.

Jag ska be läkaren kolla min tapp för jag tycker att det trycker neråt och så har jag en del förvärkar/sammandragningar. Det var ett tag sen det gjordes så hoppas hon vill göra det.

Jag ska även fråga alla miljoner frågor jag har i huvudet. Även om jag fick massor besvarat av den fantastiska tvillinggruppen i går om för tidig födsel och neo.

Sen hoppas jag på mirakel att proverna är bättre i dag. För oavsett hur jag mår så är det viktigaste att tvillingarna mår bra och att de kan stanna i magen så länge som möjligt.

Mina fina bebisar, så efterlängtade och älskade.  Som nu har namn :) Klara och Alfred.

Appråpå magen så har den inte sjunkit utan tvärtom, den har aldrig varit så här högt upp. Jag kan snart balansera ett cirkustält på den.

****
Gårdagen tillbringades på altanen med fd kollegan som hade med sig smarrig lunch. Hon är så vettig och trevlig och timmarna sprang i väg.

Sen fick jag vila tills maken kom hem, jag var helt utslagen.

****

Massor av tankar och funderingar som snurrar. Men jag kom av mig lite...








Kommentarer

  1. Vilka vackra namn ni har valt!! De passar mig precis :D Det finns ju lite olika "stil" på namn, man kan plocka in x och z, låna av nån artist/filmstjärna. Jag tycker ni har gjort ett bra val! Och de funkar på engelska, inga åäö osv... OCH de passar bra i hop!!

    Kram på dig min fina vän!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var makens krav, inga åäö så de kan få sig en vettig e-post adress tex.

      Kram

      Radera
  2. Alfred o klara blir jättefint, kom och tänka på att din fd kollega kanske kan vara kattvakt om det blir akut att åka in? Hoppas allt är bra med barnen och att de får boa ett tag till. OBS varning för utsöta tjejkläder på Åhléns var där igår o råkade köpa några plagg... Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är djurrädd, så det går inte.

      Åhh, jag missade helt åhlens i går, det var så bråttom till nästa anhalt.

      Kram

      Radera
  3. Jag har två vänner som är IVF tvillingar och födda innan vecka 30. De är idag 20+, framgångsrika och mkt intilligenta! Med dagens kunskaper kan de fixa så mkt, så även om dina bebisar skulle komma för tidigt så finns det sån enorm hjälp och möjligheter :)

    SvaraRadera
  4. Fina namn!
    Tänkt att du kommit såhär långt.
    Vila o ta det lugnt o lyssna på kroppen, nu.
    Neonatalvården i Sverige är urproffsig, de ligger i framkant och kommer göra alt för era små underverk.
    Hoppas de stannar ett tag till,
    Caspianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har rätt. Jag ska överleva denna helg och sen boka av en massa nästa vecka och ta det lugnt..

      Radera
  5. Ååååhhh så vackra namn!!! Klara och Alfred var snäll mot mamma nu, stanna kvar lite längre så gott det går och lek med nåt annat än mammas lever och kissblåsa! :)

    SvaraRadera
  6. Kul att ni valt namnen nu. Fina! Kram annette

    SvaraRadera
  7. Fantastiska namn!
    Och nu har du burit barnen till 32+0, denna viktiga milstolpe. Jag fortsätter att hålla tummarna att barnen får stanna i magen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varje dag är verkligen en seger!

      Tack för tummar!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering