Dag 12 på neo

I går fm fick vi äntligen flytta i hop med twinsen. Vi fick ett nytt yttepytte rum med lätt stopp i avloppet.

Jag ligger o lyssnar på deras knorrande, tänk att de är våra! Natten var inte kul, först låg jag o stressade upp mig över sömnen, sen fick barnen i skift förmodligen magknip o kunde inte sova. Så 2 timmar lyckades jag nog att sova i omgångar. Bra gjort för att vara mig! 

Båda har nu gått upp över sin födelsevikt o är stabila. Klara har sina larm kvar medans Alfred bara har Apnelarmet. Hurra! 

Om allt går väl blir det hemgång till helgen. ;) Väldigt bra då vår kattvakt börjar tröttna på Stiina som härjar hela nätterna och vi längtar hem allihopa o mysa som familj. 

Har beställt extra städning och frågade om bästa kompisen kunde handla mat tills vi kom hem. Men det kunde hon inte (eller ville) och det känns så taskigt att fråga grannen som varit hos katterna varje dag. Får hitta nån annan. 

Om någon timme ska vi träffa hemsjukvården. Spännande! 

*****
Sen fick jag ont i magen i går kväll. Med magknip, gaser och orolig mage. Jag tänkte skicka maken o köpa proviva, det brukar funka på min oroliga mage. Hoppas han hinner mellan alla tider för han ska även hem till katterna och ge Robban tablett. 

Och trött är jag, tröttare lär jag väl bli. Men med glädje såklart.

EDIT; jag är så lycklig o glad över mina fina bebisar. Det glömmer jag o skriva för jag vill få ner all fakta så jag inte glömmer. 

Men jag lovar, det är så Häftigt. 

Kommentarer

  1. Jag kan handla åt er! Skriv en lista på vad ni vill ha så fixar jag.

    Mailar dig.
    Kram /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah.....vad gulligt av dig.
      Bor du där i närheten ?

      Radera
  2. Hej igen.
    Vad kul att du fortsätter att uppdatera, det är verkligen mycket att stå i med tvillingar.Skönt att det går så bra framåt.
    Hur kan man säga nej till att hjälpa till med en så enkel sak som att handla ?????? Verkligen dåligt. Önskar igen att jag bott närmre så jag kunnat hjälpa till lite.
    Spännande att prata med hemsjukvården, hoppas nu inte de skrämmer upp er med att det blir jobbigt.Vet inte riktigt hur det funkar att ha hemsjukvård till babysar så det ska bli intressant att höra.
    Ha det fortsatt bra. Kram från Skåne.

    SvaraRadera
  3. Men tänk att ni snart ska hem! Underbart att läsa att barnen mår bra även om de envisas med att ha mat hela tiden =).
    Snart får ni rutin i allt även om jag kan förstå att ni kommer att vara som zombier av trötthet. Ni har två barn! Helt underbart och även om det kommer att bli mycket jobb i början så kommer det att kunna vägas mot fantastiska små händelser med era små..
    Kram till dig och fina lilla familjen
    från Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt fantastiskt! Det glömmer jag att skriva för jag är så inne på att skriva all fakta innan jag glömmer.

      Ska bättra mig!

      Radera
  4. Förstår inte varför ni fortfarande har katterna kvar! Förstår ni inte att ni har barn att ta hand om och måste prio dessa innan katterna? Och varför ska folk ställa upp hela utse för er då ni ändå försummar chanserna på era katters behov! Sköt er själva och va självständiga! Trött på allt gnäll! Välkommen till föräldraskap!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där var ju en väldigt onödig kommentar! För det första så angår det inte någon av oss, det är deras katter och deras liv. Och för det andra, varför skulle inte dom klara av både barn och katter? Det finns miljoner med barnfamiljer där ute som har katter! Det ena måste inte utesluta det andra!

      Radera
    2. Det var väl ingen snäll kommentar att komma med. Har du inget trevligt att säga eller fråga så lämna då bloggen istället.
      Nyblivna tvillingföräldrar behöver inte sånt.

      Radera
    3. Du behöver lite mer sömn, lite pepparkakor och en hobby. Att vara trevlig blir lättare då när ens föräldrar missat den där "Har du inget snällt att säga så dra igen käften-biten".

      Jag fick ETT barn mer än fullgånget och behövde MASSVIS av stöd. So shoot me! Klart man behöver hjälp när man nyss fått barn. Är väldigt normalt.

      Radera
    4. Skäms på dig när du hoppas på Cecilia sådär! Har du inget bra att säga så tycker jag du ska knipa igen. Varför skulle hon göra sig av med katterna? Barnen och katterna kommer älska varandra och att be om hjälp är mänskligt!
      KRAM till dig Cecilia, du och din man är underbara föräldrar som självklart ska ta emot hjälp om så finns nu när ni ska få ihop allt samtidigt som ni ligger på sjukhuset.

      Radera
  5. Hoppsan! Inte kan man väl bara göra sig av med husdjur bara för att familjeförhållandena förändras?! Visst, om det skulle visa sig att barnen är allergiska men det är en helt annan femma. Att vara inlagd på sjukhus är inget man räknar med, det är något ofrväntat som dyker upp och då får man lösa det efter bästa förmåga vilket jag tycker har gjorts.
    Och det är väl jättebra att be någon handla till en. Jag tycker folk är allt för "fega" för att be om hjälp, jag är det tex. Bättre att be om hjälp än att bränna ut sig för vem gagnar det?! Nu ska jag bara lära mig det själv ;)
    Hade jag bott närmre hade jag gladeligen åkt och handlat till er och gärna hjälpt er med twinsen efter bästa förmåga. Det låter härligt att ni äntligen ska få komma hem, det är en befrielse att få komma hem och börja leva som familj "på riktigt".
    Stort lycka till och tack för att du uppdaterar bloggen som frekvent och ger oss en inblick i ert liv med era små mirakel. Ta hand om er!

    SvaraRadera
  6. Linas matkasse?
    Levereras till dörren? Ica har med.
    Tre veckor beställningstid. Men då får ni mat för fem dagar. Slipper tänka och fundera på det.
    Kan det vara något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar ta mathem! Så det ska det bli sen tänkte jag ;)

      Ska även kika på de andra tack o kram

      Radera
  7. Matkasse!!! :)

    Barnen kommer vara glada att de har roliga kattkompisar att leka med om ngt år. Ni får lära barnen att inte dra i svans el öron å katterna att inte bitas å rivas. Det kommer bli toppen. Kram! / Uppsalamamman

    SvaraRadera
  8. Grattis i massor igen! Vi fick med ge vår dotter ersättning var tredje timme de första månaderna. Som tur är var vi två och delade upp passen. Göra sig av med katterna!! Säkert en sån där hjärtlös hemsk människa som skaffar sommarkatter och sen slänger man ut när man tröttnat. Den här personen som skrev detta borde inte ha barn!! Lina

    SvaraRadera
  9. Välkommen till de nyblivna föräldrarnas fantastiska och kaosartade land. Blir så glad att ni är här nu och att allt verkar gå bra.
    Kram/ Vivela

    SvaraRadera
  10. Haha kattkommentaren. Folk... varför bemöda sig om att gå in och läsa en blogg och sen bli less på allt gnäll? Skaffa sig ett eget riktigt liv kanske vore nåt? Kul att det går så bra för era små barn! Grattis!!

    SvaraRadera
  11. Du och din man gör det så bra!! Underbart att ni snart är hemma:-) Alfred, Klara, mamma och pappa är snart hemma:-) Varmt Lycka till! Strunta i knäppa kommentarer! Kram Maja:-)

    SvaraRadera
  12. Vi förstår er lycka trots att du inte skriver om den varje dag :) Att få barn är lycka mitt i allt kaos, trötthet och kämpande som följer med! :) Så roligt att ni snart får komma hem! Det tar en stund men sen känner man sig världsvan, till kidsen ändrar nåt så blir man helt vilse igen! hahahaha!! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad skönt att du skriver det. ;)

      Radera
  13. Det blir verkligen bättre för varje dag som går (ja om vi bortser när de små tjurar i sina "utvecklingsfaser"!) Och det går så fort! Härligt att höra om utvecklingen för Alfred och Klara, och hur kul de sedan kommer ha med katterna, min dotter älskar våra katter och verkar älska djur överhuvudtaget, tack vare våra älskade kissar! ;)

    SvaraRadera
  14. Så underbart att läsa! Katterna längtar nog efter er oxå, särskilt som de blivit "bortskämda" med dig hemma helt ett tag. Titta utanför er vanliga hjälpsfär så kanske det finns någon annan som kan handla
    Det är jobbigt första tiden med ETT barn men försök njuta när ni kan och se ändå framåt. Tiden går otroligt fort
    /hälsningar ensamstående mamma med 4 hundar o 4 katter aka fulltupphelatiden

    SvaraRadera
  15. Fasen, vad mycket skitkommentarer det börjar komma. Vet en sak - du är en underbar människa och bland det starkaste man kan göra som människa är att be om hjälp och ta emot den. Den människa som tycker att han/hon kan och klarar allt (bäst) själv kan ju också välja att leva sitt liv helt ensam utan vänner.

    Och allt med amningen med förut. Vi är alla olika människor, olika förutsättningar, olika möjligheter, olika barn... Tänk om fler vågade lita på sig själva - att det man gör är rätt för en själv och ens barn, även om det kanske är tvärsemot vad någon annan gör. Allt det jag gör med mitt barn är inte rätt för alla andra.

    Hoppas att knäppkommentarerna inte förtar det du skriver, för jag älskar öppenheten i din blogg och din styrka i den.

    Tänk så oerhört häftigt - snart är ni hemma - hela fina familjen tillsammans! Underbart!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  16. Ja. Just nu verkar det gå troll i kommentarerna. Oerhört trist måste jag säga.

    Jag blir väldigt förvånad över reaktionerna, är det konstigt att be ens vänner om hjälp? Vad har man annars vänner till?

    Jag har bloggat i många år men nu börjar det faktiskt bli trist. Jag vill förmedla vår lycka och vardag, både bra dagar och dåliga. För så är ju livet och det ska även spegla min blogg tänkte jag.

    Att skriva om allt rosenskimrande känns inte sant för vem lever så?

    Kram fina ni och era fina kommentarer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart man ska be sina vänner om hjälp! Tycker att det var jättekonstigt att din kompis inte hjälpte dig! Hur svårt är det att handla, liksom!

      Och jag håller med kommentaren ovan, klart att vi fattar att du älskar barnen och att de är det häftigaste som hänt! Men det kan du ju inte hålla på och skriva på nya omformulerade sätt hela tiden :-)


      Försök strunta i människor som skriver dumt. Tyvärr finns de missunnsamma överallt. Försök läs bara de schyssta kommentarerna!

      Radera
  17. Går det inte spärra den/de som kommenterar så dumt? Naturligtvis får man ha olika åsikter om saker och ting, men man behöver inte läsa här och ännu mindre kommentera om man inte kan skriva positivt.
    Detta med djur och barn är ju en fantastisk kombination.

    Försök bortse från de dåliga kommentarerna och ta till dig dem som ger dig energi och glädje att läsa.

    Kram från Lena och missarna

    SvaraRadera
  18. Vår dotter väckte mig flera gånger om natten lännge länge. Tröttheten var absurd men man lär sig leva med det och man klarar det faktiskt, man måste lära sig vila på dagen när de vilar (även om du inte kan sova så hjälper även vila). Och glöm inte att man får lov att klaga, tjura och vara arg även om man äntligen fått det man längtat efter. Det är ok att inte tycka allt med föräldaskapet är fantastiskt roligt, man får lov att tycka synd om sig själv även om man är lycklig!

    Vad gäller djur så har vi aldrig någonsin haft problem med varken katt eller hundar - allting har gått strålande. Tror det är väldigt bra för barn att tidigt få lära sig ta ansvar o leva med djur ❤️ Katterna kommer hoppa upp på höga platser osv när de behöver ro, och så länge ni fortsätter överösa alla med kärlek (o det vet jag ju) kommer det säkert funka utmärkt.

    Många kramar Nenne o Vilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som skrivit kloka kommentarer och när jag ser den ovan inser jag att jag skulle bara upprepa om jag skrev inlägg! Man överlever tröttheten och man ska inte bita ihop och låtsas att allt är enkelt. Det är en ny tillvaro med bebis(ar) och även om miljoner människor gjort det förr så är det nytt för er. Kram Lotten!

      Radera
  19. Så glad jag blir när jag läser om framstegen som de små gör! Underbart! Snart är ni säkert hemma!

    Vi hade också en älskad liten kisse (hos kattvakt) som jag saknade halvt ihjäl mig efter när vi var inlagda. Först när både bebis och katt var hemma kändes familjen komplett!

    Jag insåg för ett tag sen att jag också hade liknande inställningar på min mobil kvar sen neo. Hua så trött jag var! Man var knappt människa. Men det kommer tider med bättre sömn.

    Många kramar!
    Fiffig

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Har aldrig kommenterat förut men jag har följt din blogg ett tag nu. Stort grattis till de små!
    Snälla sluta inte dela din historia och ditt nu med oss. Människor som tar sig rätten att tala om hur man ska leva sitt liv är svåra, men jag hoppas den personen inte får dig att sluta blogga! Vi är så många som vill dig väl och vill fortsätta läsa!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering