Vecka 22 (21+3)

Härliga ledighet! Sista dagen i dag, det ska vi fira med att åka och titta på bästa ridkompisarna som ska hoppa debutanthoppning (även maken har sagt att han ska med:).

Konstigt hur fort helgerna går, det får mig att tänka på ordspråket; "Tänk alla dagarna som kom och gick, inte visste jag det var livet".

I går gick mestadels av dagen till att inte försöka strypa katten Robban som terroriserade hela huset. Ett riktigt litet monster som gapade, skrek, bet stackars Greta så hon blödde, slaktade blommor, skrek ännu mer. Så fort solen lyser blir han helt solgalen och ingeting passar. Han roas i 30 sekunder sen drar han i gång igen. Han vet inte riktigt vad han vill och således inte vi heller.

Plötligt är jag övertygad om att det inte är tvillingarna vi kommer få det slitsamt med, utan katten Robban.

****
Bra saker är att det onda i levern nästan försvunnit men det som gör ont nedanför naveln är kvar. Jag har inga sammandragningar (tror jag) utan det är det navelonda som känns när jag går. Kanske magen börjar bli för tung? Kanske jag behöver ett stödbälte?

I morse gjorde jag ett tappert försök att raka benen i duschkabinen. Men att böja sig ner med en stor mage och försöka nå benen med gaser i magen höll på att sluta riktigt olyckligt. För jag vet inte om ni vet hur det kan eka i en duschkabin? Det gjorde i alla fall, så att jag började gapskratta och höll på slå en frivolt där inne.

Så nu har jag enstaka tofsar på benen igen. Väldigt snyggt.

En mysstund med Robban i solen

Kommentarer

  1. Du får be maken hjälpa dig m rakningen, passa på o få en fotmassage samtidigt , skönt att höra att du mår bättre. Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föreslog det men han tittade konstigt på mig och drog nån parallell till serien orange is the new...

      :)

      Kram

      Radera
  2. Nu vill vi se en magbild!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har maken försökt och tagit en, men det blir ju inge bra..Ser mest tjock ut.

      Men jag lägger ut den i morgon som jag har.

      Radera
  3. Runt vecka 22-23 så kan man gå till er fotograf och få jättefina bilder.
    Ni har du tvillingar så gör det nu om du vill.
    En annan idé är att gå ut på ett vackert ställe i en skog och låta honom ta några hundra bilder på dig. Vid vatten, på en sten.. Det är roligt att ha sen. Du kan också göra en gravidmage i gips. Sätta på väggen på en skiva målad i någon fin färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det förstås.

      Maken har liksom inget tålamod. Det är nog det som är problemet.

      Radera
  4. Förlåt men tycker du ska göra dig av med katten innan bebisarna kommer. Låter inte pålitlig alls. Jag vet att det låter elakt men vem vet vad den hittar på. Bli inte arg på mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer inte att hända. Han är pålitlig, han är en rexkatt med massor av energi.

      Radera
  5. Klart du inte ska göra dig av med katten. Han är bara lite tokig/energisk. Har du en rastgård till honom? Annars kanske det skulle kunna vara till hjälp även om den är liten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har tillgång till en altan med kattlucka. Där är han ofta. Vi går även ut med honom med sele.

      Det är väl eg vi som är orsaken, vi måste aktivera honom mer.

      Han skulle behövt en rexkompis med samma energi

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering