Vecka 20 (19+2)

Nu har vi slagit till på stort, otroligt läskigt men också spännande och roligt. Jag är så vidskeplig så att handla barnsaker redan nu gör ju att jag blir alldeles nojig. (vidskeplighet hör ihop med GAD lärde jag mig på KBT)

Men vi tar det från början.

På morgonen kom bästa killkompisen hit och han och maken var helt engagerade i fickparkeringsproblemet, la upp böcker på golvet, pratade taktik och babblade säker en timme om det.   Gulligt men det gör att jag bli ännu mer stressad. Så vi ska i väg sen och träna.

Efter det drog vi iväg till Ikea och klämde och kände på alla sängar. Jag blev väldigt förtjust i spjälsängen med lådor under, men 1500 kr för en!? Så vi slog till på Hensvik, vi köpte faktiskt dem på en gång när vi ändå höll på. Vi var överens om att det är lite tidigt men vi kan alltid sälja dem annars. Sen köpte vi madrasser, madrasskydd, 1 lakan var, (med igelkottar på:) och spjälskydd. Jag köpte även storpack av de små kräkhandukarna.

Allt som allt gick allt på lite över 3000 kr. Herregud. Nu har vi alla fall grunden och vi tänkte önska oss fler lakan osv senare.

Vi tittade även på byråer men inget som vi riktigt fastnade för så vi ska mäta lite och åka tillbaka nästa helg.

Vi har även bestämt hur barnrummet ska se ut och vi ska byta lite taklister, måla garderober och lite småpyssel innan vi är nöjda. Tapeterna får duga.

Sen efter vi kommit hem så ringde bästa kompisen som hade gjort smörgåstårta så då var vi över dit, men jag föråt mig nog och blev så proppmätt så jag är fortfarande mätt i dag.

Vi tog även med oss sovkorgen som jag ska låna av henne, som jag ska skura och inreda sen. (den hade stått ute i ett förråd) Bild kommer sen!

*****
Nu ska vi till Norrtälje och titta på barnvagn, hoppas den är fin och vi tycker om den. Det tar oss 1,20 enkel resa så jag ska göra lite fika nu som vi kan ha med oss.

gott!

Tur att vi har stor bil

Neeeeej, ska ni åka nu igen??



Kommentarer

  1. mamma till 3 och mormor till 106 april 2014 kl. 13:48

    En sån säng hade vi till alla våra tre barn. Den är super.
    Stadig och fin.

    Köpte alltid massor och tidigt i gaviditeterna ch inget hände, det kan ju inte påverkas av att man handlar, eller hur ?

    Hälsningar Trelleborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra!

      Jag vet, men GAD tankar är aldrig logiska!

      Radera
  2. Åh så fin smörgåstårtan ser ut! Vad var det för fyllning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har receptet någonstans, men det är leverpastej och bostongurka, crème fraische och...en massa annat gott. Hennes smörgåstårtor är helt fantastiska.

      Säg till om du vill att jag ska leta fram det.

      Radera
  3. Vad härligt och bra att ni börjat boa in er tillsammmans tvillingarna lär ju födas minst en månad för tidigt och man blir fort otymplig och vill helst hålla till hemma de sista 3 månaderna så njut och passa på.Mina bägge tvillingpar föddes i v 35 resp v 36.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att barnvagnen var fin och att det blev ett köp...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering