Vecka 20 (19+1)

Jag mådde konstigt hela dagen i går, halsbränna deluxe tillsammans med hosta och astma är tydligen inget jag klarar av. Dessutom tror jag lilltjejen siktat in sig på min magsäck och ligger där och trycker.

Konstigt att man är så känslig och blir så sänkt av så lite, så mkt jag varit med om. Jag har ju endometrios och kan nästan ta hur mkt smärta som helst (okey, inte blodprover då) Men nu så är minsta lilla krämpa i jämförelses med brutet ben typ.

Men vilken intressant kommentar jag fick av Livets underverk som faktiskt stämmer när jag tänker efter. Min astma började när jag fick rejäl halsbränna och sura uppstötningar. Att de skulle ha ett samband har jag inte ens tänkt på.

Nu längtar jag efter att få träffa min BM, jag har massor med saker och ta upp med henne. Jag köpte faktiskt Omeprezolen på apoteket och provade en tablett, jag vet inte om det blev så mkt bättre men jag vaknade inte i natt med spyor i munnen i alla fall. Jag tog en slurk flytande galieve innan sängdags också, men den är ju sååå äcklig.

Gott sov jag i alla fall och lyckades somna om i morse när Robban kom och trängdes med mig. Det är så himla skönt att få sova 5 timmar på raken, vilket himmelrike och på det lyckas somna om en liten stund på morgonen med Robban i famnen.

Jag tycker det är svårt att ligga ner, det klämmer, gör ont, trycker och gör att jag mår mest obehagligt. Det börjar dessutom bli dags att köpa den där dyra kudden jag spanat på ett tag som ska avlasta mage och rygg. Jag har nämligen provat med alla vi har här hemma utan framgång.

I dag ska vi till Ikea och spana barnsaker (spjälsäng mm) och byråer då vi har noll förvaring samt efter en bra kudde till mig som kanske passar bra. Sen blir det nog lite lunch och storhandling.

Hoppas vi hittar en bra byrå för jag vill sortera och tvätta barnkläderna vi fick av syster så jag får ett hum om vad vi har och vad vi behöver. Antingen 2 små eller en stor byrå.

****
I går var jag på KBT och vi pratade om problem och problemlösning. Väldigt intressant och veckans hemläxa är att fickparkera (godegud).



Kommentarer

  1. Det tar några dagar innan omeprazolen ger full effekt. Så fortsätt knapra den. Att det inte gav effekt första gången så är det inte konstigt. Jag hade själv samma problem men efter tre dagar dubbeldos av tabletten så blev det bra. Hoppas det blir bra! :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, jag har inte tagit nån i dag men ska göra det.
      Kram!

      Radera
  2. Tycker din kbt låter toppen. Tips såg att en stor babyaffär i kungens kurva skulle sälja ut massa demoex av tvillingvagnar nu i helgen o andra saker. Lycka till med fickparkeringen, det kommer gå bra. Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh, tyvärr är det en bit att åka, men ska kika på nätet och se om de har nån annons.

      Jag kan verkligen inte parkera bra, så träning behövs!

      Tack för tipset

      Radera
  3. Tänkte också precis på sambandet hosta och astma - sura uppstötningar. Kan absolut hänga ihop! Håller med alla andra omeprazol-anhängare: det brukar funka väldigt bra.
    Tänk - redan halva tiden! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ens tänkt tanken, men det känns logiskt!

      Detsamma till dig

      Radera
  4. Använd amningskudden du köpt till å sova med :-) funkar kanon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju enorm! Då får jag inte själv plats .)

      Radera
  5. Vi har en Malm från Ikea med fyra stora lådor och två smp. Sväljer massor - så ett tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad vi stått och tittat och fingrat på idag :)

      Radera
  6. Gravidkudde:

    http://gamla.babyproffsen.se/produkt/visa/181:NG_Baby_Gravidkudde

    Underbar.
    Gav bort min men eftersom.. så har jag köpt en ny.
    finns på babyproffsen och ändrar sig så det inte blir tryck. Underbar för ryggen, underbar för magen.
    Kostade 350 i min stad.
    Bättre än den andra. Testade den med. jag gillade den inte.

    Läser än men hinner aldrig skriva.
    Tänker på dig och hoppas du får så mycket sömn du kan få.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också tittat på den, men den känns så stor. Det kanske det inte är?

      Kram

      Radera
    2. Jo. Rätt stor men aningen mindre än bilden. Men så skönt att det är värt det. Den är väldigt lätt och väger ingenting. Den formar om sig efter dig och hur du ligger, hur du vill ligga. Som en barbapapa typ. Min man älskar den med. Han tyckte den var ljuvlig för sin rygg. (Han är ofta lite öm.)

      Radera
  7. Hej!
    En sak funderar jag på. Hur tänker barnmorskan kring forskning som påvisar att gravida bör sova på vänster sida?

    Du har en underbar blogg för övrigt!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också läst det men min BM har aldrig sagt något.

      Tack :)

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering