Vecka 19 (18+4)

I går tog jag det stora beslutet att gå ner till 50 % from nästa vecka. Jag tänkte jobba tisdag-torsdag, tider okänt men jag borde kanske sluta vid 15 eller nåt. Känns mycket ändå, men då kanske jag orkar lite mer och är lite piggare.

Beslutet togs när jag kom på morgonen och min arbetshög var fylld med otrevligheter och massa jobb. Då kände jag: Neeeeej! Sen är det tjafsigt och turbulent, helt i onödan faktiskt. I bland känns det som jag jobbar på ett dagis och alla är tre år.

Det får bära eller brista med FK, sjukintyget jag har tycker jag inte är det bästa. Så jag hoppas det håller. Vi får snåla lite på pengar och försöka kämpa på.

Jag har förresten gått med i en del slutna tvillinggrupper på FB, jätteroligt och väldigt lärorikt men inte särskilt bra för min gad. Även secondhand och barnvagnsgrupper. Roligt och jag hoppas på fynd!

Sen längtar jag efter tvillingloppisen! Där hoppas jag på att fynda.

****
Min hosta och astma håller i sig fortfarande, i går eftermiddag började jag nysa förskräckligt för att sen sluta på kvällen.

Inte vet jag vad det är. Pollen eller förkylning? Känner mig inte särskilt sjuk dock.

Jag saknar att cykla till jobbet, känns fånigt att bila de få kilometrarna men jag hoppas snart att kunna pigga på mig så jag kan börja cykla igen. Jag saknar motionen och promenaderna men jag har verkligen ingen energi. Dessutom har jag lite mens/växtvärk, väldigt otrevligt. Oro...

****
10 dagar kvar till BM, jag hoppas verkligen hon är frisk och kan ta sig an alla mina frågor och funderingar. Jag vill ha extra kontroller, extra ul och koll på tappen. Så inte den står öppen och skvalpar.

****
Bästa dalakompisen har köpt barnkläder, väldigt fina och jag blir så rörd. Goa hon!


Kommentarer

  1. Inte för att späda på din GAD,, men denna listan sätter lite rättare fokus än andra listor tycker jag: http://hormonerhemorrojder.com/2013/02/28/saker-jag-hade-velat-ha-hemma-den-forsta-tiden/?fb_action_ids=10200679515778569&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582 ;)
    Sen har jag sneglat lite på din förberedelse-lista och en hel del tycker jag känns onödigt att köpa på förhand. Ibland kan det vara bättre att känna sig fram vad som behövs i ens eget hushåll, inte minst med tanke på att ekonomin oroar dig!
    Tar några exempel:
    Zinksalva och Röda-rump salvor - kommer du få en hel del prover på efter förlossningen - använd dem först och välj sedan en favorit istället för att köpa några random i förväg. Era barn kanske inte behöver någon salva alls ens... Badhanddukar? - Kan dom inte använda samma som ni använder?
    Spjälsängarx2 - Kan inte tvillingar sova i samma säng? Varsin ände? Om inte så kommer de ändå säkert sova i er säng den första tiden - har hört många som köpt spjälsängar i onödan - ingen panik att köpa två inför födseln iaf, det kan jag garantera.
    Sängkläder - kan man lätt fixa för egen maskin - Jag har använt vanliga örngott till mina barn trots att kuddarna varit lite mindre - det är bara vika runt överskottet av tyg till baksidan av kudden, alternativt sy om lite lätt. Samma med påslakan, syr man lätt själv. Behövs inte påslakan första tiden heller förresten - de ligger så stilla att vilken filt som helst kan användas utan att de smutsas ner...
    Gåstol och gåvagn - kan gott vänta nåt år (men kanske du redan tänkt ;)
    Bitleksaker - träslevar och slickepottar funkar gott.
    Ni kommer säkert få en hel del presenter också så tillåt er komplettera efterhand saker ni tycker er behöva istället för att springa och köpa en massa prylar på förhand. Räddar både miljö och plånbok.
    Önskar er stor lycka till, detta kommer bli hur bra som helst. Lite tufft men allra mest fantastiskt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väl medveten om att allt inte behövs, det är just därför det är en önskelista. Men det är en bra lista som gör att vi börjar tänka här hemma.

      Jag orar mig för allt, inkl ekonomi och allt som kan tänkas. En lista lugnar mig lite :)

      Kram

      Radera
  2. Vilket klokt val av dig, passa på och vila o få ordning på astma/allergi.
    Har du lust att tipsa om tvillinggrupperna på FB, fast först ska kub vara ok. Kram Emma Snorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att söka på tvillingar så kommer de upp. Lycka till på KUB

      Kram

      Radera
  3. Sök på min bebis startpaket.
    Där finns en hel del saker att få gratis!
    Kram från My

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kikat, vet inte om jag tyckte de var så bra?! Får ta en extra titt :)

      Kram

      Radera
  4. Tänk, snart halvtid! Hurra! Mycket bra beslut, att gå ner till 50%. Ditt jobb verkar inte sunt för den som antingen försöker bli gravid eller för den som är det. Och sedan inte för den som har småbarn. Slutsats; byt bort det där eländiga jobbet som tycks få dig att må dåligt. Förstår att det inte är läge nu, ville mest stötta dina känslor men i framtiden mår du nog bra av ett lugnare tempo.
    Förlåt mig nu men... tappen står och skvalpar, hahahahahaha! Det tror jag nog inte att den gör men... klart du ska kolla.
    Jättefina kläder. POP. De är helt klart bäst, alla kategorier. Ett tidigt, billigt och jättebra tips, Åhléns. Gillar deras kläder skarpt och "blandar ut" dem med POP!
    Stor kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering