Vecka 14 (13+2)

Fantastiska sol, lös den på er igår också? Både vi och katterna njöt av varenda liten solstråle och det känns lite som livsandarna börjar vakna till liv.

I går smög vi runt i babybutiken, de hade SÅÅÅ mycket saker, massor av vagnar och allt som man kan tänkas behöva. Det verkar vara en stor och trevlig butik men oj vad barnvagnar kostar mycket pengar. Undra om vi ska köra på begagnat? De hade även möbler, sängar, bilbarnstolar osv. Det blir garanterat fler besök dit.

Jag har gjort en ny rubrik högst upp som heter förberedelser inför tvillingarna, där tänkte jag skriva allt jag tror kan behövas och som vi måste ha och alla tips och idéer från er. Så slipper jag ha det i huvudet hela tiden. För tillfället håller mitt huvud på att försöka inreda vårt mellersta rum till barnrum. Det går inget vidare för rummet är så dumt byggt. Jag får visa lite bilder sen och så kan ni komma med förslag. Det behövs ju även tapetseras om.

Fantastiska Therese skrev att hon gärna ville sy två byxor och två bodys till tvillingarna och jag beställde både storlek 44 och 50 i fina väl utvalda tyger. Tack Therese! Jag har en känsla av att det kommer gå åt en massa kläder åt två stycken små goa bebisar.

****
I natt har jag sovit ytligt igen och drömt väldigt mycket konstiga saker,  bland annat tror jag drömde om att vi jobbade på ett sorts flyktingläger och skulle hjälpa alla människor där. Det var några monster också som alla var rädda för..

Jag tror jag har snarkat också för jag var alldeles torr i näsa och hals när jag vaknade.

****
I dag blir det en lugn dag, promenad i solen och mysa med djuren. Lite städning och andra måsten. Eller promenad och promenad...Jag flåsar ju som en blåsbälj och fort går det inte att promenera, efter 3 km känns det som vi gått 3 mil.




Kommentarer

  1. Hej Cecilia och stort grattis till de kommande tvillingarna! Jag fick mitt första barn för två månader sedan och kan av det ge följande råd: köp mycket begagnat! Finns hur mycket fint. Som helst på marknaden och det är stor skillnad på priset. Köp inte för mycket kläder i de små storlekarna, det är inte alltid det passar eller hinner användas. Extra fina kläder skulle jag istället köpa i strl 62 och uppåt (min bebis kan ha denna storlek nu vid 2 mån). Bodys som knäpps omlott är bäst den första tiden så att man slipper dra över huvudet. Vad gäller prylar så är det väldigt individuellt vad som är ett "måste ha". En del skulle aldrig klara sig utan sin sjal eller sin bärsele, men mitt barn har inte accepterat något av detta. Vad som funkar och inte funkar vet man inte på förhand! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vi har babyjogger city select! Smidigaste syskon/tvillingvagnen jag stött på! Kommer in överallt, man kan gå i alla barnffärer med den. Blir ju ett par svänger på hm, lindex och kappahl ;-) å gångarna där är inte
    Anpassade till en bred vagn.
    I början kan du ändp ha dom bredvid varandra i samma liggdel å då kan du använda den som bara singelvagn. Liten och smidigt då :-)
    Och sen kan man kombinera babyskydd, sittdel och liggdelar som man vill hej vilt:-) ena bebisen kanske sover gott i babyskyddet. Då kan man klicka på det på vagnen medan den andra kanske vill vara vaken å ligga i liggdelen. Vi använder maxi cosi cabrioFix babyskydd. De är dom lättaste babyskydden på maknaden. Det kan ju vara en sak å tänka på, för man släpar på babyskydden endel.
    Några tips iaf.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering