Vecka 13 (12+3)

Hur kan måndagarna komma så snabbt? Denna vecka är det KUB och KBT som är inbokade, sen hoppas jag på en relativt lugn vecka.

Jo, jag oroar mig. Såklart, mycket av mina tankar går till det. Jag funderar också hur jag ska göra med sjukskrivningen som snart går ut, kanske jag ska försöka jobba heltid i mars för att sen gå ner i tid i april? Om allt går väl i morgon dvs.

Så är mina tankar hela tiden. Om...I fall...Jag vågar liksom inte riktigt tänka tankarna klart, inte efter i höstas. Usch, vilken höst det varit. Jag förstår inte riktigt hur vi överlevde? Skadade för livet men kanske lite starkare? Nä, inte starkare, bara räddare.

****
Oavsett så var det nästintill en perfekt söndag i går, sådär lagom lat, mysig och härlig söndag. Jag har börjat titta på tv-serien Grimm vilket visar sig i mina drömmar varje natt. Nu är det bara en massa troll och monster i drömmarna.

****
Intressant det här med nysningarna i alla fall, ni är många som har haft det och snuva. Undra hur kroppen tänkte där? Oftast har ju allt en mening i kroppen, men att nysa under en graviditet känns ju inte riktigt genomtänkt. Är det för man ska komma i håg sina knipövningar?

Det verkar ju dessutom gå lite upp och ner, i bland nyser jag mkt och i bland lite. Det kan väl omöjligt vara nån björkpollen som är här än? Även om jag tyckte jag såg knoppar i vår klockbuske i går..

Jag tycker att jag mår ok, lite småkrämpor men mycket bättre än för någon vecka sen. Magen är lite orolig och burrar en del, det är väl det nya förutom nysningarna då.

 I övrigt känner jag inte att jag är gravid med tvillingar i vecka 13, jag kunde lika gärna ätit för mycket i helgen och varit lite småtjock och däst så här på måndagmorgonen.

******
Hoppas ni får en underbar måndag och dagen går fort!

Kommentarer

  1. Nu håller jag tummarna för undersökningen för den här gången ska det baske mig gå bra. Skönt att du mår bättre och så kan det väl få vara resten av tiden =).

    Tänker på dig varje dag och massor med lycka-till-kramar
    kommer från Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Hej, följer dig varje dag. Det första jag läser på morgonen faktiskt. Vad kul du skriver mellan raderna, det där om knipövningar och nysningar tex. o så klart man kan undra hur kroppen har tänkt? Hoppas ni får en bra vecka, MVH Helen P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering