Vecka 13 (12+1) magbild

Tänk att det redan är vecka 13, så himla overkligt. Tur att jag skriver veckorna i bloggen varje dag annars hade jag inte förstått alls. 3 dagar kvar till KUB, ska bli så skönt att få det gjort, så man vet.

Magen är stor, jag tycker den är större än andras om jag kikar runt på nätet. Eller så inbillar jag mig bara.

I går var jag i alla fall väg och lämnade prover på sköldkörteln, hon stack mig i handleden, det gjorde ont men så länge det kommer blod så är jag nöjd. Det är när det börjar sticka mig 9 gånger som jag brukar må så dåligt.

MVC ringer väl förhoppningsvis nästa vecka och talar om hur proverna var.

I dag är det första dagen utan progynon, i dag ska kroppen klara sig alldeles själv. Känns lite som att kasta sig utför ett stup och hoppas man klarar sig. Jag vet inte om jag riktigt litar på min kropp, men jag får väl hoppas kliniken vet vad de gör.

Nu äter jag bara folsyra, progesteron och ACO gravid. Folsyran är väl också dags att sluta med snart för jag har läst att man ska äta det till vecka 12.

Däremot har jag haft mycket mer växtvärk denna vecka, varje dag faktiskt, inte var jag om det beror på nedtrappning av  tabletter eller om det bara växer extra mycket denna vecka.

****
I går fick maken en resa i present av mig, jag tänkte vi skulle åka till Frankrike en weekend, om jag inte kan åka blir det någonstans i Sverige i stället. Jag tänkte vi skulle åka kring min födelsedag i början på mars.

****
Idag ska vi i väg på Jill Johnsson med inkluderande middag på Hamburgerbörs, det är maken som mest är förtjust i henne men jag gillar verkligen hennes röst.

Ska bli roligt och jag hoppas jag kan hålla mig vaken.

****
Maken är urkass att ta bild, den är fasiken större än den ser ut på bilden.

Jag provade med 2 olika tröjor.











Kommentarer

  1. Folsyra kan du fortsätta med :-) den har mest verkan fram till v.12 men det det är inte dumt att äta sen också. Det finns väl i aco gravid? Den dosen räcker :-) jag äter en aco gravid om dagen och jag är i v33.
    Fin mage!

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/Sidor/faq-gravida-vitaminer-tillskott.aspx läs där :-)

      Radera
    2. Jag äter dubbelt eftersom läkarna rekommenderar det efter isaks hjärnskador.

      Tack för länken. Då fortsätter jag äta det ;)

      Radera
  2. Du är så fin!!! Tår i ögat igen.

    Har de ändrat råden kring folsyra eller hade jag fel när jag åt under hela geaviditeten och amningen? Du är nu den andra på kort tid som säger till vecka 12 bara.

    Din kropp kommer klara detta. Men jag förstår känslan att kasta sig utför stupet. Tänk bara så många stup du faktiskt kastat dig utför genom livet i många olika sammanhang. Rätt fascinerande med tanke på GAD. Det tyder på sådan kraft och styrka inom dig...

    Varma kramar och förhoppning om en härlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag osäker, men det verkar som man ska fortsätta äta den?!

      Radera
  3. Åh vad underbart. Så glad för er skull. Jag åker och gör fet på torsdag. Hoppas lilla frysis överlever upptining och sen vidare i mig. Började med Prednisolonet igår som du skickade mig. Brukar du ta alla på en gång, eller delade du upp morgon och kväll? Ska ta 4st. 20mg. Kram. Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt, äntligen är ni där! Jag håller tummarna massor för dig!

      Jag tog allt på morgonen!

      Kram!

      Radera
  4. Fint fint fint!!!!!! Be maken att sänka kameran lite nästa gång så gör kameran magen mer rättvisa :)
    Folsyra behöver vi ju även om vi inte är gravida så det är ingen fara att fortsätta äta det, har för mig att jag åt folsyra ganska länge också - tills jag inte orkade äta tabletter mer, man blir ju ganska less på tabletter i "vår" värld. Det är så roligt att läsa hos dig (även om jag inte hinner varje dag), jag är så glad och bara hoppas (och tror verkligen) att allt är bra den här gången. Det du råkade ut för förra gången är ju inte det vanliga. Förstår att du vill ha KUB överstökat så du kan slappna av lite. Önskar er en fin helg med Jill :) Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sa det till honom, vi får prova nästa gång!

      Jag är så trött på alla piller nu! Det skulle vara skönt att vara tablettfri!

      Kram

      Radera
  5. Jättefin mage! Rosa tröjan så syns det mer.

    Det går bra på KUB, jag är säker på det!

    SvaraRadera
  6. Hej, av en händelse så ramlade jag in på din blogg för ett litet tag sedan och jag tänkte bara ge en input ang folsyra. Jag förlorade i början av året vårt lilla pyre pga anencefali och fick avbryta graviditeten i v 20... Överläkaren jag har haft att göra med skrev ut folsyra 5 mg till mig som jag ska ta så snart vi beslutar att försöka bli gravid igen och ska äta dessa fram till minst v 20! Så med andra ord längre än vad det står på vissa sidor på nätet och dessutom betydligt större dos... Jag åt folsyra under graviditeten som var och då sa även min bm att man skulle äta framåt v 20. Stort grattis till den nya graviditeten och önskar er all lycka till! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering