Vecka 11 (10+2)

Det känns som jag går och väntar på nåt, men jag vet inte riktigt vad. Men väntar gör jag.

Jag älskar helgerna, då ligger katterna och jag och myser hela morgonen, det är så otroligt mysigt, varmt och trångt. Men det fyller mitt hjärta med lycka över de små krabaterna.

I går var vi och spanade i lite affärer, åt lite lunch och storhandlade. Jag tror jag var mätt hela eftermiddagen sen, det känns som min magsäck bara har två lägen. Väldigt hungrig eller proppmätt. Jag orkade inte ens äta godiset på kvällen sen.

Har jag berättat att min man är schlagerälskare? Kära nån, varje lördag framöver ska det tittas, spekuleras, sättas betyg och läsas om. Jag är precis tvärtom och tycker oftast det är en plåga. Men vad gör man inte för sin käresta?

I dag ska det göras lite måstenoch sen ta en promenad, det var länge sen vi var ute och traskade, det hänger lite på mig om vi ska röra på oss eller inte. Maken sitter gärna hemma i soffan och myser och kommer liksom inte på tanken själv.

****
Tack för alla tips om vagnar och skötbord, jag har sparat alla era kommentarer och ska om ca 9 (?) veckor ta itu med det på riktigt. Jag tycker dock det är skönt att förbereda mig så gott jag kan. Då kan jag ju även släppa de tankarna lite och fylla hjärnan med annat.

Vi får väl hjälpas åt att göra en lista på allt som tänkas kan behövas sen. Jag ska även anmäla oss till tvillingutbildningen på svenska tvillingklubben i mars. Den verkar väldigt bra.

Men KUB-testet först.

Har jag berättat att magen börjar växa ordentligt? Måste nog ta en växabild snart, så ni får se :-)


Kommentarer

  1. Jaaaaaaa!!! Vill se bild :)

    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  2. Åh magbild vill vi se! Varje vecka, många veckor!
    När det är dags för inköp: köp bara det du tror du behöver. Ofta köper man så många "måsten" som aldrig används, eller passar just det barnet. Vagn, bärsele, skötbord, lite kläder babysitters och blöjor. Typ. Köp efterhand, ex babygym när de visar mer intresse för leksaker, prova bära i bärsele och se om barnen gillar det osv. Begagnat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte så fin än, jag tycker bara att det är jag som ser.

      Men ska försöka ta lite kort

      Radera
  3. Vissa bebisar älskar bärselet som min, andra inte. Vi fick vår babysitter men hon avskyr den. Amningskudde har jag bara använt runt henne de två veckor hon inte satt stadigt. Så jag instämmer i det Sarah S skriver, köp bara det nödvändigaste.
    Magbild hurra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering