kärlek och smärta

Okey, det är lika bra att börja med gnället så vi har det avklarat.

Alltså, min nacke och axel är heeeelt bedrövlig. Det värker hela tiden, spänner och drar. Det spelar ingen  roll hur mkt jag smörjer eller knaprar tabletter. Känner jag med handen så är det nån muskel som är väldigt svullen och tjock. Så nu jagar jag arbetskamrater och make att massera min axel..

Ryggen är fortfarande likadan men den värker åtminstone inte i stilla läge så det kan jag stå ut med. Jag tycker dock kanske har blivit liiiitee bättre sen madrassbytet.

I går tillbringade jag ju 4,5 timme mockandes, höpackandes och sopandes i stallet så idag är hela kroppen mörbultad. En ridkompis kom och hjälpte mig nån timme oxå så hela kvällen i stallet gick så otroligt fort.

När man är i stallet så finns inget annat, det är bara då och där. Det är faktiskt helt fantastiskt och väldigt läkande även om kroppen är sliten. I går var dessutom ridläraren på bra humör och vi hann prata massor när vi låste för kvällen. Hon är så rak och brutalt ärlig och frågade direkt om Isak och vad som hänt. Det både uppskattar och gillar jag eftersom alla andra låtsas som det regnar eller kanske inte bryr sig.

****
I går kväll anlände systersonen, 2 meter lång och bräkandes på dalmål. Moster gullunge! Det är så härligt att ha lite liv i huset.

Han är ju iof inte här så mkt för vår skull som för shoppingen o polarna men det gör inget.

****
Nu ska vi iväg och fika och storhandla och fika, systersonen ska till stan och träffa kompisar. Sen blir det i säng tidigt då vi redan ska åka 7.30 i morgon bitti.

En sväng förbi Isak blir det förstås, jag har inte varit där på ett tag nu och tänt ljus.

Hoppas ni får en bra lördag allihopa.




Kommentarer

  1. Jag är inte läkare så jag kan ha fel men den där svullna muskeln, det låter som inflammation och jag vet inte om man ska massera då, det kanske bara förvärrar det hela? Egentligen tror jag att du borde vila kroppen om du har inflammation. Först vila och antiinflammatoriska tabletter och försiktigt smörja med liniment i 2-3 veckor och sedan försiktigt börja röra dig och mjuka upp kroppen med typ yoga och stretching....men då kan då inte rida och hjälpa till i stallet på flera veckor och det vill du kanske inte missa?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering