Gammal?

Meh, vad är det för fel på läkarna jag träffar nu för tiden? Den nya vårdcentralen var väldigt fin, alla var så trevliga. Men hedersord att läkaren inte var en dag över 19 år. Jag gillar däremot nyexade läkare, de brukar nästan vara lite bättre, inte lika förstörda.

Jag tror hon lyckades klämma ur sig tre gånger "i din ålder" "när man börjar bli lite till åren". Hon kollade puls och blodtryck, lungor och mina blodprover. Hon ringde även till sin äldre kollega för att kolla om hon tänkt rätt.

Så fick jag lämna lite blodprover, denna gång stack de mig bara tre gånger. Men det bådar ju inte gott då jag ska lämna blodprover i dag med. (idag är det hiv, heptitproverna jag inte tog häromdagen)

Sen får det vara färdigsprunget med läkarbesök på ett tag. Sen måste jag ta tag i ryggen.

Appråpå sköldkörtel så fick jag lov att kolla och förra gången hade jag TSH 2,1 (0,3-4,2), ferratinin 13 (10-150), kobalamin 420 (150-650)

Nu är jag lite osäker på vad hon tog för prover men jag tror det bara är de som var en stjärna på.

****
Ridningen i går blev inte alls hoppning utan minska och öka volter, trav utan stigbyglar och i dag är min rygg helt död. Mer än död. Usch.

Men det var ett roligt pass och jag fick en trevlig liten häst som var oerhört lyhörd.

I dag är det ridning igen. Stackars rygg. Men själen blir glad.

****
Alltså. Jag fattar inte vad min handväska gjort för ont. Alla mina saker är spridda över huset när jag vaknar på morgonen. Framförallt bilnycklarna.

Vem är boven?

Kommentarer

  1. Jag gissar på hustomten, för inte kan det vara någon av katterna?!
    Bra med nya VC. Hoppas de fortsätter hålla måttet (men håller snattran om ålder).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har en hustomte :-) (som heter Stiina kankse?)

      Kram

      Radera
  2. Vad bra att du blev väl omhändertagen på VC. Jag var där idag ja. Alltid nöjd. =)
    /Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick du oxå unga flickan?

      :-)

      Kram

      Radera
    2. Nu jag var hos sjukgymnasten :)

      Radera
    3. Åhh :)

      Tycker de har så skum hemsida, ringer man till kiropraktorn och beställer tid, ingår i högkostnadskortet?

      Radera
    4. Ja precis, Aktivera rehab. Ja går hos Gustav men tror alla är bra

      Radera
    5. Japp, jag har frikort så gratis. Annars kostar det 100kr

      Radera
  3. Låter som du skulle behöva peta i dig mer järn eftersom dina depåer är lite låga. Hur är det med ditt intag av D-vitamin? Är också bra både så här års och när man vill bli gravid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ätit tabletterna kvinna från apoteket, de innehåller väl allt?

      Nu äter jag bara folysra..

      Radera
  4. Jag tror att era katter försöker tala om att de älskar dig och vill ha dig hemma mer.... Hur har det gått med Robban, är han bättre efter det nya fodret? Fick ni ut det på försäkringen? Funkade det med torrfodret i vatten??? Tusen frågor ;.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha;) Kanske det..Goa Stiina, jag tror hon är den skyldiga..

      Ja, eller han har lättare att hetsäta, men har inte fått skov ännu. Lite tjockare..

      Nej. Inget på försäkringen :(

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering