Att trilla dit

Asch, det det har gått så bra ett tag nu med maten. Mindre portioner, inget fusk och nyttig mat. Men den senaste veckan har varit bedrövlig. Småäter, är hungrig, in med en godis i bland, åt en kanelbulle i går.

Nu har jag gått ner en del, men minsta fusk visar sig direkt på vågen. Jag blir oxå så trött på mig själv att jag inte har karaktär, det är ju liksom bara låt bli.

Värst är det nu när bästa dalakompisen är här, hon är en riktig godisråtta utan gränser och dåligt samvete. Jag får ju dåligt samvete för allt jag stoppat i munnen.

Dessutom har jag inte varit på promenad alls denna vecka, bara ridningen.

Så usch på mig.

*****
Jag ringde 2 gyn i går utan framgång, den ena hade inte tid förrän i januari och den andra hade inte telefontid.

Jag mailade även kliniken provsvaren och de tyckte proverna var ok utom trombocyterna, de undrade om jag hade nån infektion eller haft liknande svar på såna prover förut.

De ville jag skulle ta om infektionsproverna.

Men hur ska jag kunna det när jag inte ens får tag i en vettig gyn? Jag kan ju inte ens få ut mediciner nu.

Ska jag behöva åka ända till Riga för att lämna prover? En extra resa a 7000 kr?

Jävla skitläkare då.

****
Annat jag oroar mig för är fars dag, måste jag verkligen åka dit?

Jag får sånt dåligt samvete om jag inte gör det. Jag vill samtidigt inte träffa honom..

****
Nu ska vi till veterinären med kattgänget, sen bär det av till nån trevlig galleria för att strosa och titta i affärer.


Kommentarer

  1. Åtminstone Hivprover och andra infektionsprover ska vem som helst få taget på VC eller könsmottagning. Behöver inte svara på frågor...kolla vårdguiden för ditt landsting om var man kan testa sig.

    /Dustpuppy

    SvaraRadera
    Svar
    1. De vägrade förra gången så jag vågar knappt ringa nu :(

      Radera
  2. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig medprover. Det är så drygt att leta :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy så stressande det här är :(

      Kram

      Radera
  3. Men tänk att du ska ha det så kämpigt med dina gynekologer. Ska det behöva vara så krångligt, det också liksom.

    Häng en blomma på dörren eller skicka blombud till din pappa, tänker jag...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ringer nog..Får dåligt samvete oavsett.

      Kram

      Radera
  4. Kan du inte ta kontakt med Nya Riga's samarbetspartner i Stockholm. Ta en liten vit lögn, och säg att du har embryos på frys på gamla kliniken, och att du vill använda dom först. Men att du om det inte fungrar ska vidare till Nya Riga.
    Såg att det var någon annan som tipsat om gynekolog i FL. Kan du inte lägga ut några krokar där, och se om du får napp om tips av gynekologer.

    Tror du borde haft en kur med penicilin, och specielt nu när också dina prover säger samma sak!

    Inte lägg ned tid och energi på din far. Det förtjänar han INTE! Din lojalitet är rörande, men onödvändig.
    Skulle han göra det samma med dig? Nej, det tror jag inte.
    Skicka en SMS det räcker i massvis.

    Ganska upp dig lite nu, och stå på dig. Det FÖRTJÄNAR du!

    Lycka till med gynekolog jakt.

    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har oxå tänkt på det. Kankse de kan. De är dock sinnesjukt dyra.

      Jag vet, jag vet inte varför jag ens får dåligt samvete ;( Jobbigt.

      Kram

      Radera
  5. Jag gick hos dr przedpelski i Hagsätra under mina ivf-behandling. Nu har han gått över i Fridhemsplans gyn.mottagn. Har ingen aning om hur han ställer sig till dina önskemål, men jag var jättenöjd med honom. Lite speciell i sättet men väldigt tillmötesgående mot oss iaf. http://www2.praktikertjanst.se/10/Fridhemsplans-gynekologmottagning/Sidor/Om-oss/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering