Vecka 20 (19+1)

Bara för att jag har en fin säng sover jag inte ett dugg bättre än i tältsängen, stel, vaknar på natten och stapplar upp på morgonen. Dessutom med ett osedvanligt dåligt humör, jag trodde man skulle skina, vara lycklig och stråla när man var gravid. Just nu känns det som jag är allt annat än det.

Jag tycker oxå det är jobbigt att vandra i detta ingenmansland, vi vet ju liksom aldrig nåt. Ska vi börja glädjas eller ska vi börja förbereda en begravning.

Tänk om vi hamnar i ett dilemma på torsdag att de inte vet. Vad gör vi då? Jag tänker inte ta beslutet att låta Isak leva på bekostnad av vår längtan. Är han så sjuk så han inte kommer vara levnadsduglig är det valet lätt. Men om vi hamnar i nåt mellanland så vet jag inte alls hur jag ska resonera.

Det enda jag vill är att börja förbereda mig för en frisk bebis, köpa barnvagnar, bebiskläder, skötbord och njuta av mina gravidkrämpor. Jag är så innerligt trött på denna gnagande oro.

Jag hittade ett par okey mammabyxor som kanske duger, ett par xtra stora byxor på xlnt på kappahl som satt riktigt bra och ett par leggings jag inte riktigt vet hur jag ska använda. Men nu har jag några alternativ i alla fall.

****
Nu har vi kört fast på golvet. Hur mkt ska vi köpa, var ska vi lägga skarvarna och ska den limmas eller tejpas? Ringde köksmannen som lät tveksam, han visste inte när han kunde komma eller var butiken låg.

Bra där.

I övrigt är allt beställt och klart. Förutom golvet då. I värsta fall får vi väl försöka göra köket själva.

****
Nu är det storhandling och packa ner köket som ska göras. Hur ska vi hinna allt?

gnäll, gnäll

Kommentarer

  1. Önskar dig ett stort lycka till i morgon och att du kan andas ut och njuta av veckorna du har kvar!

    Undrar om någon här vet hur det gått för villblimammanu.blogspot.se?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar också! Kollar in emellanåt men ingen uppdatering.

      Radera
  2. Finaste - om ni hamnar i "mellanlandet" och inte vet vilka beslut ni ska ta - fatta inga beslut med en gång. Kanske känns det då lättare om ni får prata med en kurator, eller om ni kan få tag i någon som gått igenom något liknande, eller om ni åker hem och får fundera själva ett tag, eller vad som än är rätt för er. Bara ni kan fatta det beslut som är rätt för er, och det är ju verkligen inte lätt.

    Jag kommer dock fortsätta att hoppas på, be för och tro på att detta kommer att gå vägen och att fina lilla Isak kommer komma till världen om ca 20 veckor.

    Varmaste kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom socialstyrelsen endast tar beslut på fredagar, så kan man alltid ansöka direkt, men välja när man vill sätta igång i så fall. Annars får man vänta en vecka till så att säga. Tyvärr är det även så att man blir lite påskyndad av de lagar och regler vi har i Sverige.

      Radera
  3. Förstår att det är otrolig svår sits du befinner dej i denna oro och samtidigt en lycka som lurar bakom. En bergochdalbana av känslor. Jag önskar dej lycka och att allt ska lösa sej på ett bra sätt önskar så att du ska slippa oro och kunna glädja dej åt din graviditet.
    Varm kram från en som följer dej och önskar det bästa

    SvaraRadera
  4. Isak, du finns i alla våra hjärtan <3
    Önskar deg lycka till imorgon och på torsdag.
    Hoppas du snart kan shoppa på allvar.
    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  5. Otroligt svår sits ni är i. Jag hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt. Tummarna håller jag för att det ska gå bra och att Isak ska kunna stanna kvar hos er. Många varma kramar!

    SvaraRadera
  6. Åh jag tänker på er och hoppas på det bästa, att ni slipper behöva fatta beslut alls...

    Har du ff halsbränna? Jag blev tipsad om galieve (OBS, flytande!!!!!) och det har gjort en enorm skillnad för mig...

    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)

      Köps på apoteket?

      Jo, jag har halsbränna, uppstötningar och hicka för jämnan :-)

      Kram

      Radera
    2. Ja just, på Apoteket. Men undvik för Guds skull tuggtabletterna *ryser*

      Jag fortsätter hålla mina tummar!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering