skuld, sorg och naprapat

Jag har nog skuldkänslor för allt, just nu har jag skuldkänslor för att jag inte är ett vrak längre utan kan leva någorlunda. Jag gråter inte alls (nästan), kan börja tänka på världen utanför och kan tom glädjas lite  åt ridningen. Jag har dock fortfarande ingen livsglädje, minnet är som teflon och jag känner mig fortfarande rätt bortkopplad från världen.

När jag tänker på Isak så känner jag sorg och saknad och lite ilska över att det blev som det blev, tänk att det bara är drygt 2,5 veckor sen han föddes! Det känns dessutom lite overkligt, för livet rullar på runt om oss som inget hänt. Livet går vidare ovetandes om oss. Konstigt.

 Men det känns som den akuta fasen är över med chock och kris. Som det ska vara förmodar jag. Nu har min hy gått tillbaka till prickar och bluppar som innan graviditeten (jag ser ut som 15 år igen), håret är inte heller det lika fylligt och det som återstår är sömnlösheten som envist är kvar.

Det kändes väldigt konstigt när maken gick till jobbet i morse och jag är kvar hemma. 

Älskade Isak, vi saknar dig!

****
Ryggen är bedrövlig, jag kan inte resa på mig, inte röra mig och har dessutom svår träningsvärk på det. Så nu ringde jag naprapaten som tar säkert ohyggligt betalt men nu börjar jag känna mig desperat. Det vill ju inte släppa, nu har det varit så här illa sen förlossningen.

Jag fick tid i dag, måtte han kunna hjälpa mig.

****
Regnet öser ner. Kanske jag ska virka lite? Baka kanelbullar eller bara vara? En promenad (haha, hur då?)

Nej. Här ska googlas, jag är helt beroende av google och googlar allt. Nu ska jag googla andra änglaföräldrar som har bloggar, sorg, ryggont och problem med försäkringskassan.

Ta hand om varandra. Kram på er.

Kommentarer

  1. Ha inte dåligt samvete. Jag är helt säker på att Isak vill se dig leva vidare. Han mår nog bäst att se dig komma framåt i sorgen. Kram
    Http://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Håller med ovan, ha inte dåligt samvete!!

    Och baka du lite kanelbullar, det är kanelbullens dag på fredag, visst finns det nån du vill bjuda på kanelbullar??

    KRAM på dig!!!

    SvaraRadera
  3. Jag bor inte långt ifrån dig ju och har haft en del ryggproblem i sommar.. Går GRATIS Hos kiropraktor på attundahälsan vid Stinsen.. Går på högkostnadsskyddet. Fick tid direkt. Din är underbara. Finns hos alla bättre vårdcentraler. Listade mug där ny bara för att.. Grymt ställe. / annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du att det finns en vårdcentral som är bra? *googlar*

      Som både har kiropraktor och är bra? Verkligen?

      Maila mig gärna!

      Radera
  4. Men gud va mycket stavfel det blev :/. Dumma mobil.

    SvaraRadera
  5. Ha inte dåligt samvete för att du är gladare! Det är en helt normal utveckling av sorgen – och tack och lov för det, det vore ju fruktansvärt om du hela tiden skulle må lika dåligt som vid den akuta krisen. Att du kan glädjas betyder inte på något sätt att sorgen och saknaden efter Isak tappar betydelse. Att du i framtiden kommer att tänka mer sällan på Isak innebär inte heller att han inte är och var viktig. Det är helt enkelt så vårt psyke fungerar – och det är bra att det fungerar så. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Uppmärksamhet :::::

    Vi är certifierade, pålitlig, tillförlitlig, effektiv,
    dynamisk och snabb tillförlitlig, samarbeta finansiär för fastigheter och alla typer av företag finansiering
    Vi emittera långfristiga lån
    Det maximala lånebeloppet som vi lånar är 50,000,000.
    Vi erbjuder dessa typer av lån och många fler:

    Personliga lån (lån utan säkerhet)
    Business lån (lån utan säkerhet)
    konsolideringslån
    Kombinationen av kredit
    renovering
    Snälla, om du älskar och intresse för vår finansiella erbjudande,
    Vänligen kontakta oss
    med e-post zenithloanlimited@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering