Vecka 15 (14+1)

I dag är det den nojigaste dagen någonsin. (förutom i går då) Jag har sovit som en kratta hela natten och vaknade vid 4 och kunde inte somna om, ryggen värkte magen värkte. Har haft magont sen i fredags nu, det vill inte släppa. Allt blir så mycket större på natten.

Jag bestämde mig då att åka till gynakuten, men när jag var upp och kissade vid 6-tiden så beslutade jag att jag orkade fasiken inte. Så jag kröp ner i sängen igen med alla katter omkring mig.  Men somna om kunde jag inte.

Just nu är det enda jag kan tänka på är om bebisen lever i magen eller inte. Tänk om jag fått ett MA? Och om bebisen lever hur mår bebisen?

Jag tycker inte alls magen växt något och jag går inte upp ett enda gram i vikt.

I morgon ska jag ringa och be att få komma på extra kontroll. Man blir ju fanimig galen av det här. GALEN!

I morgon tänkte jag även berätta för arbetskamraterna. Jag tror det i alla fall.

****
I morgon börjar jag jobba igen, känns trist men samtidigt skönt att få fokusera på någonting annat.  I morgon kommer oxå syster med barn, både roligt och lite tungt då jag känner mig totalt osocial och är förmodligen helt död efter jobbet.

Men bra för kissarna att få lite sällskap på dagen.

Har inget vettigt att skriva, det finns fasiken inget vett i huvudet alls just nu.

Kommentarer

  1. Hej! Jag läser din blogg och tycker att du verkar vara en envis kämpe! Det är ju inte konstigt att du blir nojig över hur det står till med den lille. Hoppas att du kan få en tid snabbt för extra vul. Ville bara skicka en styrkekram till dig! Fröken Bus

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia
    Vill bara berätta att även jag hade ont i magen just runt v.15. Min gynläkare berättade att det kunde vara samandragningar eller tarmarna som blir trögare. Ont gjorde det i alla fall :) Det har blivit bättre nu i v.17.
    Håller fortsatt stenhårda tummar för dig och knyttet.
    Kram/Vivela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh!

      Hoppas det är så för mig med!

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering