Vecka 14 (13+3) magbild

I dag var vi och hämtade bilen, en resa på 20 mil. Jag fick ju köra den andra bilen tillbaka, så dagen har tillbringats ca 2,5 timme i bil.

Nu har vi mailat vikingline för de har inget telenummer man kan ringa för klagomål, så vi blev hänvisade att maila i stället. Märkligt. Vad är det för service? ska bli spännande och se om de svarar och i så fall vad de svarar.

Känner mig lite trött i dag och magen är kass som vanligt, det beror säkert på den urusla dieten från i går.

I går lyckades jag dessutom med att vakna 05.23 med ett ryck (fan jag har försovit mig panik), kasta mig in i duschen och kommer där på att jag inte ska vara uppe förrän 06.20.

Men så somnade jag sent och vaknade tidigt i morse. Min sömn är verkligen dålig just nu, sover få timmar, vaknar mycket och drömmer en massa. Det har säkert med graviditeten att göra, men jag längtar efter att få sova.

Sen dök grannen in som passade katterna i går och snart kommer en kollega med sina nycklar för vi ska vara blomvakt.

Sen blir det faktiskt en myskväll i soffan, lite popcorn och nån bra serie.

Magen ser stor ut här, men sen i går har jag fått känslan av att magen har minskat. Vilket gör att man börjar fundera på om nån lever där inne eller vad som hänt. Man blir fanemig knäpp av det här.

kass bild men det börjar bli en rejäl kula :)

Kommentarer

  1. Magen är fin å jag hoppas Knyttet bara jävlas och kommer ut helt fantastisk!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha:) Självklart är det så :)

      Kram

      Radera
  2. Fin mage !!
    Och jag hoppas lilla knyttet mår bra där inne.

    Jag sover dåligt då det är fullmåne, som nu då..
    Men jag minns att jag hade konstigheter för mig då jag var gravid.. Mysko drömmar och man var ständigt trött..

    Sköt om er.
    Kram Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med.

      Drömmarna är nästan som filmer. Mycket märkliga.

      Kram

      Radera
  3. Normalt att den miskar runt v 14 för att sen bli en riktig babymage, i början är det mycket svullna tarmar som gör att magen ser större ut :)
    Klart man ser kulan

    SvaraRadera
  4. Man har liksom inget att göra på MVC förrän efter rutinultraljudet (om man inte har problem förstås). Fram till RUL växer och utvecklas de flesta barn likadant. Mäta magen gör man först i v. 24-26, lika så att lyssna på hjärtat. Jag såg inte gravid ut förrän i v. 25. Då gick jag också upp i vikt, 2 kg. Så ta det lugnt! än händer inte så mycket. /Lena

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken fin mage du redan har. Syns mycket mer än min. Men jag har ju tjockat på mig på hela kroppen ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin mage du har ♥♥

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering