Vecka 13 (12+3) Kub-test idag

Åh, så spännande och lite läskigt att göra Kub-testet. Hoppas att alla prover är tagna för på kallelsen står det med stora bokstäver att de inte gör ultraljudet utan att proverna är tagna. Vi ska vara där seeent i eftermiddag.

Sen vet jag inte hur jag ställer mig om det är nåt fel på bebisen. Hemska tanke. Jag har ju liksom börjat vänja mig nu att vara gravid.

Just nu håller jag nog på att boa in mig i huvudet, jag funderar mycket på möbler och saker som ska införskaffas, jag är ju i fjärde månaden nu. Det är ju bara några månader kvar ;-)

Framförallt längtar jag efter att få börja berätta för alla, vi har ju hållt det hemligt i sååå många veckor nu.

Har äntligen fått nedtrappning av mediciner:


Started from tomorrow you should stop to use Utrogest in the afternoon (1 pill).
Progesteron 400mg pills you should continue to use in the same dosage 1 supp. 2 times per day. We will step down it later.
Folic Acid please continue to use in the same dosage.
Progynon pills 2 mg :
16.07 – 22.07 – 1 pill 2 times per day
23.07-29.07 – 1 pill per day
30.07 – stop.


****
Jag glömde berätta att vi åt på mc donalds i går, jag har drömt om det flera veckor. Det var nog 4 år sen jag åt sån mat sist. Det var det godaste jag ätit på länge! Snabbmat verkar i alla fall gå ner i min mage..Hm..

****
Nu ska maken i väg med bästa kompisen och hämta några träskivor på andra sidan stan, sen ska vi prova sängar ett varv till. Sen är det ultraljud.

Sen är det projekt säng, gästsängen var stenhård i natt, så nu ska jag släpa min tempur till gästsängen o se om det blir bättre.

****
Dagens google: Carpe diem, ergo, kungsängen, dålig i magen gravid, kub-test, ont i ryggen av sängen

****


Vi hörs sen!

Kommentarer

  1. Hej!

    Har ni höj och sänkbara sängar idag? Om inte, fundera på om du verkligen tror att ni kommer att använda det. Förra gången vi bytte köpte vi reglerbara vilket inte alls var värt priset eftersom vi nästan aldrig använde funktionen, trots att vi "bor" i våra sängar.

    De blev efter ett par lite för mjuka och dödade min rygg. Nu köpte vi nya Kungsängen för något halvår sedan, då blev det Nirvana kontinentalsäng från Kungssängen. Hård till maken och medelhård till mig. Den är suuuperskön men lite varning för att man behöver en stege för att ta sig upp i sängen, och då är vi långa ;-)

    Lycka till i eftermiddag och med sängköpet

    Kram /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack för din kommentar. Efter du skrivit det så var vi på Kungsängen och provade Nirvana. Den var riktigt skön.

      Jag blir oxå osäker på om vi verkligen kommer använda reglerbar eller inte. Hur ska man veta?

      Kram

      Radera
  2. Lycka till idag..

    Kram Lena och missarna

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag!
    Jag ska på ultraljud för kub-test den 22:a. Längtar och är nervös inför det.
    Ikväll tar jag min sista progesteron sen är det slut. Ska bli underbart skönt att slippa piller och vagetorier :-)
    Clara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckoost! Jag måste forstätta med vagitorierna ett tag till. Tyvärr!

      Lycka till:)

      Radera
  4. Hoppas allt går bra idag på KUB. Jag tänkte fråga när man får kallelsen till KUB: efter blodprovet på plats, eller kommer det med posten och i så fall när?

    Tack för hjälpen! Och lycka till!
    T.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De får det direkt i datorn, så alla prover finns där. I alla fall för mig.

      Radera
    2. Menar du resultatet? Det vet jag att man får det direkt efter ul. Men jag undrar om själva kallelsen. Idag lämnade jag blodprovet, men jag har inte fått kallelsen till KUB-ultraljudet ännu. Hoppas det kommer med posten om några dagar.

      Hoppas också att du får ett lugnande besked på nästa ultraljud. Det kan gå bra ändå för er. Ni kommer att se fostret bättre med ett vaginalt ul.

      Radera
    3. åh, förlåt. Det fattade jag inte :/

      Jag fick den för flera veckor sen, alltså väldigt fort. Du kanske kan ringa dit?

      Radera
  5. Men nu väntar och väntar jag... hur har det gått?????? :) Såå nyfiken!!!!
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering