Vecka 9 (8+5)

I dag är det alltså VUL-dag, jag hade sån tur att det inte blir tågstrejk för då hade det blivit katastrof.

Hoppas jag kan få med mig en liten bild eller så. Jag har ingen bild på knyttet. Annars får jag väl rycka fram kameran där och smygfota lite.

Jag mådde så himla bra i går förmiddag- inte ont och inga blödningar, sen vid 14-tiden slog smärta och blod till så jag fick lov och åka hem. Sen hade jag så ont i magen så jag trodde jag skulle dö så jag kunde bara ligga i sängen.
Efter 2 alvedon lugnade sig magen lite och redan vid 21 gick jag och la mig och sov.

I dag är det bra igen. Så då verkar det vara att smärtan hör i hop med blodet. Är jag smärtfri är jag alltså blödningsfri?

Förövrigt måste jag snart börja spana på mammakläder, jag får inte plats i mina vanliga byxor längre..

Har ni nåt bra tips förutom Lindex?


****
Inte en tillstymmelse till tablett i Robban i går, vi gjorde precis som ni skrivit. Men i morse gömde jag tabletten i maten och då slank den ner. Den ska egentligen tas utan mat, får inte krossas eller halveras.

Han är ju en liten monster kisse..

Men vad ska vi göra då?






Kommentarer

  1. Jag köpte mammabyxor på hm, de har ett okej sortiment och okej priser.
    Hm är också bra för mammalinnen och baströjor.

    Asos Maternity har massor av fina toppar och klänningar att komplettera HM:S sortiment med:
    http://www.asos.com/Women/Maternity/Cat/pgecategory.aspx?cid=5813&via=lhn

    SvaraRadera
  2. Lindex har väl inte mammakläder längre? Bara amningsbh vad jag vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undra vad jag fick det i från? menade nog hm

      Radera
  3. Lindex har inga mammakläder, Inte många butiker som har. Av de stora kedjorna är det bara HM och Vero Moda. Annars är det nätet som gäller. Kolla Zalando!

    SvaraRadera
  4. Du vet att det är många som sjukskriver sig av lättare orsaker än de du har? Min dr ville sjukskriva mig på heltid bara för att det fanns en RISK för blödning! Har dock jobbat heltid för att få nåt att distrahera mig med, men med tanke på dina besvär, halvtid åtminstone? Är det ngt du funderar på?

    HM har bra byxor, Kappahl har bra linnen och tröjor. Köpte världens bästa mammaklänning på HM, skulle inte klara värmen utan den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men jag har ju inte ens nån som VILL sjukskriva mig.

      Halvtid hade verkligen varit toppen, för jag vill jobba.

      Hm minsann. Då ska jag spana där.

      Radera
  5. Så underbar lättad och glad för er skull, att det inte var någon fara för knyttet.

    Vi hade många kattslagsmål här tidigare just vid tablettintag..... numera så är de så duktiga så... jag tar dem i famnen/knät och gosar en mycket kort stund sedan öppnar jag munnen på dem med ena handen och lägger sedan tabletten ganska långt bak på tungan men stänger inte munnen. Vi har upptäckt att när de får dem bak i mitten på tungan så sväljer dom själva, försöker vi trycka ner, stänga munnen etc... så är blir de så uppstressade och tabletten ska bara ut. Sedan pratar jag med dem i knät tills jag ser att de har svalt den därefter är det godistime... Hoppas ni hittar ert sätt med Robban...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, vi provar den taktiken i morgon. Tack för bra tips

      Radera
  6. Hur gick det på VUL idag??

    SvaraRadera
  7. Hur gick det på VUL igår? Jag håller tummarna för att den lill* mår bra och att du fick en fin bild med hem. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering