Ruvardag 6

Dagarna går så fort men ändå så långsamt, ruvardag 6 känns lite sådär mittemellan. Jag har inga känningar som vanligt och ingen bra känsla som vanligt heller. Jag vågar varken hoppas eller tro och inte stressa upp mig över det.

Något som däremot stressar upp mig just nu är jobbet. Just nu känns det konstigt nog inte alls roligt, mestadels pga av att jag fått en del ärenden jag inte ska ha som inte är trevliga alls. Sen tror jag alla har varit arga denna vecka. Jag känner mig stressad fast det faktiskt inte är stressigt. Jag tror det är för att jag inte kan och att jag känner mig osäker.

Det är ett vikariat på en skola ute, på gymnasiet. Jag har aldrig jobbat på gymnasiet. Tydligen har man 1 grundskola oxå så det är en dubbeltjänst. Frågan är om det är bättre eller sämre? Och hur smart är det att hoppa på ett vik?

Men hur länge kommer jag orka det här som jag har nu? Trots jag tycker det är ganska kul så tar röran och ostrukturen och personalomsättningen kål på mig.

****
I går hade vi hoppning, jag hoppade bedrövligt! Jag kände mig spänd och lite rädd. Och så tänkte jag på mina små embryos hela tiden och fick ångest.

Ska jag fortsätta gnället har jag dessutom fått nåt sorts ryggont så jag kan inte böja mig ner.

va fan då.

Måtte denna dag bli bättre.

Kommentarer

  1. Det kommer bli en bättre dag!!
    Tänk glada och positiva tankar, då vill embryot stanna hos dig ;)Min man och jag fick ju missfall hela tiden, så vid det sista FET blev jag faktiskt sjukskriven. Inte säng-läge, men inte stressa, ta det lugnt, promenera, läsa böcker, kolla på teve. Helt enkelt ta det lugnt.

    Och det tror jag är klokt. Våra kroppar utsätts för rätt stor prövning, alla hormoner som virvlar runt.

    Var rädd om dig!! Det finns bara en DU. :)

    Fatta inga stora beslut om jobb och sånt NU, vänta tills hormonerna inte rasar runt på samma sätt... hihi....

    Vet ju lite hur det känns...

    KRAMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I den bästa av världar hade jag kunnat vara ledig men det hade inte varit möjligt pga mitt jobb.

      Kram

      Radera
  2. Håller med föregående "talare". Försök att ta det lugnt, stanna upp och bara var då och då. Fokusera på dina små gryn som jag hoppas gror inne i dig nu :)
    Kram Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker ta det lugnt, inte så lätt.

      Kram

      Radera
  3. Önskar att jag hade goda råd att ge men tror du måste känna efter själv vad hjärtat säger.

    När det gäller ruvning och ÄD, du skrev tidigare att du självmedicinerar. Får jag fråga vad du tar då?

    Kram och lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör samma medicinering som förra doktorn gav mig samt antibiotika innan insättning.

      Tack :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering