Till läkare i dag och pratade med läkaren igår

Men jösses. Alla mina inlägg handlar numer om alla läkarbesök jag gör.

Vi börjar med gårdagen då läkaren ringde på eftermiddagen och sa att levervärdena var liite bättre. Hon sa att jag absolut måste åka och rida så ska jag göra det på mitt eget ansvar (såklart, vem annars? makens?)

Hon visste inte varför mina leverprover var höga men gissade att det kanske hade nåt med gallgångarna att göra. Kanske. Vi får se på tisdag. Sen diskuterade vi sömntabletter ett bra tag och hon vill vänta eftersom levern är påverkad och sömntabletter metaboliseras på levern (eller nåt sånt).

Så såklart åker jag. Estland- here i come!

****
Idag ska jag åka och mäta slemhinnan, det är bara dag 8 men det får duga. Jag ska fråga henne om prednisolonet oxå.

Och om levervärdena, och kommande försök.

Nu känns det inte så smart att påbörjat ett försök när man ska rida. Magen är lite svullen och härligt öm, så det kommer bli en upplevelse att rida med den svullna kulan.

****
Förövrigt är jag lite inbillningssjuk att jag håller på att bli förkyld. Oxå börjar jag bli nervös. Pirrig.


Jag uppdaterar er nog sista gången i kväll för det finns inget internet dit vi ska. Och i morgon bitti åker vi 05.55.

Så kram på er!

Kommentarer

  1. Tänk att maken kan vara härligt svullen och öm. Hoppas han är det på de rätta ställena! ;)
    Jag tänker annars att så länge du inte är inläggnings-sjuk så ska du åka. Om något blir akut så finns det ju läkare där med! Och om du stannar hemma och inget händer så kommer du gräma dig - för alltid!

    Så ha ett par fantastiska dagar i Estland!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ha det så kul på din resa. Det kommer säkert att gå bra. Det är ju inte långt ut i
    djungeln du ska. Finns hjälp om du skulle behöva det. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  3. Ha det så bra på din resa. Hoppas att du inte blir sjuk.

    SvaraRadera
  4. Ha en riktigt härlig resa.
    Hoppas du håller dig frisk så du kan njuta av allt!

    Kram Lena och missarna

    SvaraRadera
  5. Var i Tallinn är ridlägret? Varför valde du just det? Har de någon hemsida? Helt fantastiskt ju att kombinera resa med häst!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering