Rapport från gårdagens akutbesök

Meh. Det måste ju varit årets konstigaste dag i går.

Doktorn ringde på morgonen och sa att mina prover var väldigt höga och jag måste åka in för att lämna nya prover samt göra ultraljud på levern samt ev magnetröntgen.

Det blev ju lite kaos på jobbet eftersom jag både hade bokade besök och telefontid och så blev alla oroliga såklart.

Sen åkte jag dit och det gick fort att komma in, lämna blodprover (de stack mig 2 ggr och till slut i handen) och sen började själva väntan. Jag fick efter någon timme träffa en liten underläkare som nog nyss blev klar sin utbildning som knappt frågade mig nåt och kände lite på magen. Sen skulle hon prata med en kollega.

1,5 timme senare så kom hon och sa att det nog inte var nån fara, mina prover hade gått ner lite och att jag skulle komma tillbaka om det blivit värre.

Så jag hade alltså åkt dit i onödan och suttit där i 4 timmar? Otroligt.

Sen gasade jag till jobbet (tur att jag hade bilen, annars brukar jag ju cykla) kastade mig förbi alla kollegor och hade möte med en klient. Alla var väldigt gulliga på jobbet och ställde upp i går. Och var oroliga. Så jag blev nästan generad.

Sen fick jag sitta och jobba kvar ett tag och kompensation så köpte jag jordgubbar och tryckte i mig :-)

Läkaren ringde senare på eftermiddagen och sa att det var inte så här det skulle bli, hon hade uttryckligen skrivit sin oro och vikten av ultraljud. Så hon har beställt ett ultraljud till ett närliggande sjukhus som jag ska bli kallad till och ev magnetröntgen.

Sen måste jag lämna blodprover på tisdag och är de fortfarande höga då får jag absolut inte åka på ridlägret. :(

Jag glömde helt att fråga om mitt försök och alla de tabletterna jag ska trycka i mig. Är det oxå i farozonen?

Det känns ju som någon vill att jag inte ska åka på detta ridläger. Först influensa och sen levern?!

****
I övrigt funkar ataraxen sådär. Jag somnar om fortare när jag vaknar på natten. Men muntorrheten är ju nästan värst...







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering