Oväntad vändning...

I går när jag var på igenridningslektionen så berättade personalen på att det var så lite personal att det inte räckte till barnen på ledlektionen. Så jag erbjöd mig att komma tillbaka och hjälpa till med ledlektionerna.

Sagt och gjort, efter att ha åkt hem och stoppat i mig lite mat så åkte jag tillbaka. Det är verkligen en glädje att se de små 6-åringarna att rida, de lyser som små solar och är jätteglada.

Som tack för hjälpen få vi ledare rida efter barnens pass, en 45 min lektion blev det.  Så jag red i nästan två timmar i går och jag behöver väl inte säga hur gott jag sov i natt?

Min första lektion fick jag en ny häst, vi kallar honom lite elakt gunghästen för han gungar när han galopperar. Det är lite som att sväva. Han har en massa tics för sig, rycker på huvudet, gungar, slår med underläppen och har en stooor fobi för myggor. Så fort han ser en mygga blir han hysterisk.

Jag tyckte om honom, trots han var lite seg och svår i galoppen. Hoppas jag får honom igen. Förmodligen blir det inte på tisdag då vi har hoppning.

****
I dag blir det en lugn dag, en promenad i solen och åka och storhandla. Ladda lite inför veckan som kommer.

****
Inga magattacker ännu, hoppas jag aldrig mer får det. Jävla skitmage.

Soldyrkare

Kommentarer

  1. Söta pållen! Rädd för myggor! Jag skrattar och får ont i hjärtat på samma gång!

    SvaraRadera
  2. Han är omöjlig att vara ute och rida på sommaren. Han är en riktig ticshäst som har en massa skumma saker för sig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, charmigt (fast jag själv fömodligen blivit livrädd - har inte ridit sedan jag var typ 8 år)!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering