Fina och märkliga upplevelser?!

 Det har verkligen sin charm att cykla till jobbet, i går möttes jag av ett stort vackert rådjur och en hare och i förrgår av fina katter.

Det är fortfarande urjobbigt med tre växlar i uppförsbackarna och jag svär varje gång över den sega cykeln. Men nu är det dags att ta bort dubbdäcken på den så då kanske det rullar lite bättre.

Det brukar vara -8 när jag cyklar till jobbet och +8 när jag ska hem. Det är inte alltför enkelt att klä sig.

Jag längtar till mer värme så jag kan ta fram den fina cykeln och bege mig ut på milslånga cykelturer med maken.

****
Nu blir det mycket några veckor framåt måste jag säga, det är jobb, möten, städdagar och den stora resan förstås. Det ska bli så himla spännande att åka i väg.

I går var vi på missbruksutbildningen och det visade sig att hon som håller i det oxå rider på samma ridskola men en annan dag. Så lustigt, i den gruppen har jag oxå ridit men jag har aldrig tänkt att hon är hon. I bland är världen bra liten.

****
Saker att längta till:

* Att min hårfön ska komma
* Att det är dags att påbörja behandlingen
* Att jag överlevt resan till hud i morgon.
* Till ridlägret
* Till nästa försök
* Sommar!

(nej, jag ännu inte ringt vårcentralen. Jag vågar fan inte)

****

Undra på att mina kläder är håriga när jag ska ta på mig dem på morgonen.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering