Bedrövligt!

Jag ska väl börja med att berätta att fredagen var fantastik. Jag tog med mig min kollega och jobbade i stallet hela kvällen. Det var så trevligt och flöt på superbra, det var så skönt att inte vara själv för en gångs skull.

I fredags började maken hosta och jag ska att han nog skulle bli förkyld..I lördags var vi och handlade på fm, maken var lite trött och seg men i övrigt inget. Sen vid 14-tiden sa det bara koboom och han blev jättesjuk. Sen har han legat i soffan med hög feber och helt utslagen. Jag körde ut honom i soffan i natt men tyvärr låg han och hostade på mig både fredag och lördag. Han tänker liksom inte särskilt hygieniskt och försöker inte att inte smitta ner mig. Snarare tvärtom. Inte medvetet säkert, men ändå.

Influensa är väldigt smittsamt och har en inkubationstid på ca 1-7 dagar, oftast 1-3. Man är sjuk 7-10 dagar och ofta hängig och trött veckor efteråt och får inte träna efter man varit sjuk, vanligt är oxå att man kan få otrevliga komplikationer (förra gången fick maken lunginflammation) om man har underliggande sjukdomar (som min astma).

Så risken att jag får det borde ligga på 90%. Jag har försökt förhandlat med gud och alla andra ev gudar för att inte bli sjuk och blir jag sjuk nu kommer jag inte komma iväg på nån resa. Dessutom kommer jag nog inte heller komma iväg till Riga då jag inte kommer kunna mäta slemhinnor eller knappast hinna pigga på mig heller för den delen osv. Så ja.

Ni fattar att jag är lite orolig?

Jag kommer fanemig få en depression om jag blir sjuk.

Dessutom har jag spelat Tiny Troppers 2 så mycket på ipaden att jag har ipadfinger, gör skitont. Nu har jag spelförbud på några dagar.. :(

****
I övrigt har jag en fullspäckad vecka på jobbet med massor av nybesök. Inte hinner jag vara sjuk. Jag har bokat extra ridning i dag förutom i morgon, det är årsmöte i föreningen (jag är vice ordf) och så vidare.

I morgon börjar jag med progynon och andra mediciner.

Nej. Jag vill och kan inte bli sjuk. Omöjligt. Trycker i mig 500 enchinacea om dan. Om det nu hjälper.




Kommentarer

  1. Fast influensasäsongen borde vara över vid det här laget. Kanske bara är en förkylning?

    SvaraRadera
  2. Nej, tvärr är det inte så. Det är en väldig skillnad på influensa och förkylning. Även smittskyddinstitutets rapporter påvisar att influensa florerar fortfarande

    http://www.smittskyddsinstitutet.se/nyhetsarkiv/2013/fortfarande-mycket-influensa/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering