Jäkla mage och middagsbjudning

Gud vad magen har krånglat, dum som jag var följde jag med ut på restaurangen i torsdags och sen dess har den varit helt koko. Jag åt kött med potatis och grillad majs.

Sen dess låter, bubblar, låter ännu mer. Så där mycket så man inte kan träffa folk och så kommer lite gaser men inget mer. Väldigt pinsamt när jag hade nybesök i går på jobbet.

Även i dag låter magen, väldigt obehagligt och otrevligt. Läskigt när den låter så högt. Jag har tagit dimetikon, proviva, mjölsyretabletter och ätit snäll mat. Inget hjälper. Det är precis som det var när jag blev så där sjuk i december, då lät ju magen oxå oxå sen var det kört.

Väldigt konstigt, min mage brukar aldrig hålla på så här! Nåt är inte som det ska. Eller så äter jag nåt den inte tycker om.

****

Nu har bästa kompisen just varit här, så nu tänkte jag tillbringa eftermiddagen med att städa, shoppa och förbereda middagen tills i kväll.

Det blir tv-spel, godis och melodifestivalen. Och gos med katter förstås..

Håll tummarna att magen är snäll, pinsamt blir det ju annars.

EDIT; glömde berätta att mensen kom i natt!! Äntligen. Efter en snabb koll i mensappen så var det 40 dagar sen sist!!

Kommentarer

  1. Kom den??
    (det är HELT sjukt att jag är intresserad av om din mens kommit eller inte... man blir ju helt knäpp av det här!!!)

    Hoppas magen lugnar sig och kvällen blir mysig.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. :( jäkla mage... Min gör sådär när jag fått i mig sötningsmedel? Tuggummi? Halstabletter? Hoppas det ger sig ! Ha en trevlig kväll! Kram / Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ätit flourtuggimi men inte mer än vanligt.

      Sötningsmedel? Hm? Tror inte att jag ätit nåt sånt..Tror...

      Kram!

      Radera
  3. Jag tror du kort och gott har stressmage.
    Du verkar vara en person som oroar dig mycket och den inre stressen är värre än yttre. Jag tror även att det är stress som gör att din vikt står stilla.
    Har tänkt en del kring det och det är nog en orsak till det, stress. Jag vet att det låter som den vanligaste orsaken vi kommer med vi läkare men ofta ligger det mycket i det.

    Stress påverkar även resultat vid ägginsättning.

    Prata med din läkare eller kliniken om det, du kanske borde prova zoloft en period och sluta med det när du kommit en bit in i graviditeten?
    Bara en tanke

    Lycka till framöver med allt och Grattis på den stora dagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du?

      Verkligen?

      Betänker saken och googlar lite!

      Radera
    2. Ja det tror jag för det verkar komma när du har mycket runt dig som oroar dig och ang övervikten så antagligen blir man (förblir) över eller underviktig av stress.

      allt på google är inte bra att läsa men det vet du nog redan ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering