Appråpå fobier

Hamnade i en diskussion i går om olika fobier vi har. Det visade sig att jag har en hel hög med fobilight..Oväntat nog :-)


Nomofobi- en fobi mot att mobilbatteriet tar slut- jag tar varje chans att ladda den

Tankofobi- tyvärr har jag en dubbel sån- både att jag tycker det är läskigt att tanka den (en kompis berättade värsta rysaren sen var det kört) och att den jämt måste vara nytankad (helst i alla fall)

Treofobi- Siffran 3 är absolut läskig, otäck siffra! Den är som siffran 42 ur boken Liftarens guide, fast tvärtom.   Fobin kommer fram när man minst anar det och ställer till det ibland.

Akarofobi- Är absolut övertygad om att alla insekter är ute efter att döda mig, spindlar är extra lömska.

Datumfobi- Att dricka mjölk efter bäst föredatum är helt uteslutet, eller ja. Det gäller all mat...

Andrapersonshypokondri- säger maken i alla fall..Jag tror alltid han ska bli förkyld när han snorar och nyser..

****
Tack alla för tips om mat och drinkar och vin till min födelsedag..

Planen är följande:

-Alla gäster hälsas med en välkomstdrink gjord på Asti Cinzano och cranberry eller cider. 

-De serveras en buffe med Hemmagjord Smörgåstårta, Hemmagjord pizza, Brittas tårta (den där goda med maräng), bullar och kakor

-Till det serveras öl, rött och vitt vin, läsk och kaffe/te.

Nu är vi uppe i över 20 personer som kommer. Jag som trodde det skulle bli ett litet kalas för kanske 10 st. Roligt att så många vill komma, det värmer mitt hjärta.

****
Jag var och klippte mig i fredags och klagade att jag aldrig hittar en frisyr jag tycker om, då tipsade hon om en helt ny frisyr som jag inte ens trodde jag passade i för jag har ett runt ansikte. 

Så nu ska det sparas till en ny frisyr. Oerhört spännande!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering