Tillbakablick?

Det var inget vidare år förra året, det kan vi ju vara överens om. Ni kommer väl i håg den inställda operationen som sen blev av, röran med ridkompisen, facket och möten med gamla jobbet, de tre försöken som skulle bli sååå bra efter operationen?

Nej, bättre år kan man ha det. Nu ska jag försöka fokusera på bra saker i år. Sånt som jag vill göra och tycker om, precis som Hönsamaja föreslog .

Med hjälp av er förstås, för utan er hade jag aldrig klarat förra året. Alla bra idéer och nya perspektiv. Det är som att ha en liten extrafamilj.

****
Jag fyller ju 40 i mars, jag vet inte om jag ska ha kalas eller inte. Min största rädsla är att det inte kommer nån. Ingen kanske vill komma? Eller har tid? Så står jag där. Min största rädsla är att bli övergiven, i alla lägen.

Men jag gillar kalas, och framförallt presenter. Så jag vet inte. Tänk om man hade såna kompisar som ordnade överraskningsfest. Som på tv..Det vore nåt ;-)

Min absolut största dröm är att åka till USA, både som weekend men oxå att få resa runt i 2 veckor. Bästa kompisen och hans 2 vuxna barn vill följa med. Kanske vi kan åka i sommar? Stoppa in katterna på pensionat och åka?

****
Nåt annat jag drömmer om är att renovera köket, vårt är en katastrof och det är inte mkt som är helt och fint längre. Men oj vad pengar och energi som kommer gå åt.

****
Och sen har vi vikten förstås. Var ska jag börja? Hur ska jag göra? Jag känner mig helt vilsen.

*****
Nu blir det en långpromenad i solen, är astrött efter sömnbristen. La mig 02.00 och Robban vaknade som vanligt kl 06.00

Hoppas ni haft en bra nyår allihopa!

Kommentarer

  1. Bjud in du, klart de kommer! Det brukar man ju faktiskt göra när man blir bjuden, och så är det trevligt för dem att bli inbjudna också - tänk på det!

    Jag önskar dig ett bättre år än 2012, ett lugnt och lyckosamt 2013.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska ha 40-årsfest - fira det med ett riktigt kalas :)
    Lycka till under 2013!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Känner igen mig så otroligt mycket i det du skriver. Jag börjar också närma mig 40 och vet inte om jag vågar ha kalas. Också rädd för att ingen ska komma och att det är saker som ska gå fel osv...
    Önskar av hela mitt hjärta att 2013 är ditt år och att det då är din tur att få bli gravid och få en bebis! Och att du orkar kämpa och under tiden försöka glädja dig åt det som finns att glädja sig åt, t. ex ridningen även om det är svårt.
    Sköt om dig!
    Många kramar Charlotta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering