ooppss

Nyduschad och fräsch klev jag ur duschen och tappade parfymflaskan i golvet. Så den fullkomligen exploderade över hela badrummet. Tur i oturen luktar den väldigt diskret och gott (märket clean) men det var ändå glasskärvor och parfymdoft i hela badrummet.

Dagen börjar ju väldigt bra.

I dag ska jag ju till ridkompisen, vi har inte träffats sen augusti/september då hon fortfarande var höggravid. Lite läskigt men oxå väldigt roligt, trots allt som hänt mellan oss så saknar jag henne och familjen.

Jag köpte en fin tyghäst (till den lille) och en bok med hästar till den stora tjejen, de är ju hästgalna allihopa. Men så kom jag på att ridkompisen fyllt år, men henne glömde jag köpa nåt till.

****

I går var jag och klippte mig så de plockade mina ögonbryn samtidigt, vilken pina, det var fruktansvärt! Det gjorde så ont så jag fick tics i ögat. I dag är det fortfarande rött men ack så snygga ögonbryn jag har!

Jag var oxå och köpte ny ridhjälm, tröja och fika tills i morgon.

Det är ju oxå hemskt, jag måste åka härifrån kl 05.40 på morgonkvisten i morgon för att åka vidare till kattutställningen. Jag kommer ju vara ett vrak. Sen när hon berättade att det var mkt väntan och lång dag blev jag ändå mer förskräckt. Gode gud. Hur ska jag överleva?

Så nu har jag packat en väska med dricka, nötter, frukt och kaffe. Och böcker och tidningar förstås. Och Ipaden. Så då ska jag väl klara mig.

Min första kattutställning. Tänka sig.

****
Tog en massa bilder på Robban, min kattkompis Loba brukar alltid ta så fantastiska bilder..Så jag måste ju prova jag med...


Skruttunge

Gooooos


Kommentarer

  1. Sötnosen Robban :)

    Hoppas ni får en bra dag imorgon!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sötnos ♡ Helt underbar! ♡ Är det en Rex, eller vad är det för ras? Vi har sju katter (bla) ;) men det är "bara" huskatter och norskskogkatter. Tänkte, brukar det inre ögonlocken vara uppe på dessa katter, eller är han bara i "mysmoode"? Hihi ;) När jag jobbade hos veterinären då hade vi väldigt sällan dessa fantastiska raser... Lycka till idag :) Kram! ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tre st en cornish rex, en skogkatt och en huskatt. Robban har alltid blinkhinnorna framme när han myser :-)

      Tack!

      Radera
  3. Ok, intressant :) Om de inre ögonlocken syns på mina så betyder det alltid att de är sjuka...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering