Nya Kompisar

Det var en sån trevlig kväll igår. Vi var först hos ridkompisen på fördrink och sen gick vi vidare till restaurangen och sen tillbaka till kompisen igen. Jag hade förberett mig med Alvedon och nässpray så jag klarade mig ganska bra.

Nästa gång ska vi vara hemma hos oss och äta middag..väldigt roligt med nya ev kompisar, men jag ska inte gå på samma beta som förra gången jag trodde jag fått en ny kompis.

****
I morse ringde jag närakuten och mycket riktigt hade jag urinvägsinfektion så det var direkt att åka till Apoteket och hämta ut tabletterna.

Förkylningen är om möjligt ännu värre, det är helt stopp i näsan och så har nog allt snor avancerat till hjärnan. När jag prata låter det; jad äd bada lide däppt i nädan! Jag har snutit mig så mkt att min näsa numer är en clownnäsa. Knallröd och stor!

Så resten av eftermiddag har tillbringats helt horisontellt i soffan tittandes på filmer..

Måtte jag bli frisk tills i morgon då jag har ett viktigt kundmöte med en tjej som verkligen ställt till det för sig..

Hela veckan är faktiskt så, fullt med akutmöten och nybesök som inte kan vänta.

Dessutom är det ridning på tisdag då det är markarbete inför hoppningen nästa vecka. Kan man rida förkyld?

Kram på er!

Kommentarer

  1. Men usch vad drabbad du är nu! Hoppas du känner dig bättre snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. nej men usch för förkylning..
    Smörj in röda näsan med helosansalva.. Den fixar det mesta av det röda och är super mot torra läppar som jag alltid får då jag är förkyld. Jag smetar på massor inför natten. Köp Sinova som finns på apoteket och kan hjälpa då det blir täppt i bihålorna. Jag tycker att det hjälper en hel del då det bara blir FÖR mycket med förkylningen.
    Krya på dig nu och se till att sköta om dig.Och jag hoppas att du hittat en ny go vän också förstås !!!

    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering