WHAT?? Blir arbetslös?

The baaaad news:

NR 1: I går fick jag en mail av chefen där det stod att min provanställning går ut om en månad och att hon vill diskutera en ev förlängning. Vaddå eventuell??

Tänk om hon inte vill att jag ska jobba kvar, hon gillar inte att jag inte är samma yrke som alla andra. Vad ska jag göra om jag bli arbetslös? Det finns 10 jobb i Sverige att söka 1 i Sthlm i mitt riktiga yrke.

Vi ska träffas på måndag och prata. Jag kommer oroa mig hela helgen!

Jag kom ju dessutom på att jag trivs! Jag tycker det är roligt och jag är stolt att jobba där. Inte kan man väl sparka mig då? :(

NR 2: När vi fikade i går så sa en kollega att vi ska dela rum på planeringsdagen, vi får inte egna rum. Jag trodde de drev med mig. Men det är sant. Vi ska dela rum! Men herregud. Jag och mina sovproblem? Jag kan ju knappt sova med maken.

Så bortskämda vi var på gamla jobbet!

NR 3: Men herregud så förkyld jag fortfarande är, går det aldrig över? Det är asjobbigt att jobba och vara sjuk samtidigt.

NR 4: En kollega berättade att de hade en firma som gör deras kök, som hon känner väl och som är väldigt duktig. Han kommer hem och mäter, följer med till affären. Finns det såna hantverkare? Hon fick mitt telefonnummer så ska han ringa mig. Vi tar lån och slår till direkt för vårt kök håller inte ihop längre.

Om jag får fortsatt tjänst dvs :(

Kommentarer

  1. Jag hoppas att du får fortsätta jobba där.

    Hoppas hantverkaren är bra så att ni kan göra om köket.

    Jag hoppas också att du blir frisk snart.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det bara är en formulering och att det inte blir några problem. Kul med nytt kök om allt ordnar sig. Vi hade bästa hantverkarna när vi bytte, kontakt via Ikea.

    Ha en skön helg och hoppas du känner dig frisk snart!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag brukar läsa men aldrig kommentera, men jag måste bara säga att jag skulle, av mailets formulering att döma, tro att det är ett positivt besked chefen tänker komma med. Tänker man säga upp provanställningen och låta personen gå, då tar man nog det på en gång, alltså kallar in på kontoret samma dag. SKickar man ett mail så och bokar en tid flera dagar senare, så kan det bara inte vara ett negativt besked - om inte chefen är typ världens absolut sämsta ledare, men det intrycket har jag inte fått av din blogg tidigare? Att man skriver "ev" är nog bara formalia, plus det faktum att även arbetstagaren kan ju säga upp sin provanställning - hon vet ju inte att du vill vara kvar, kanske. Lycka till. Oroa dig så lite som möjligt.

    SvaraRadera
  4. Klart du ska få fortsätta men chefen vet ju faktiskt inte om du vill.. En provanställning är ju även för den anställde. Ibland kanske man vill förhandla om en högre lön eller nåt. Men skit att behöva oroa sig över helgen :(
    Kram nenne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering