Otursförföljd

Jag måste säga att jag tycker vi har en väldans otur med katterna. Är det en förbannelse över oss?

Robban har både leverfel och HCM (och är tjock)
Stiina har FORL (?) och tics
Greta har läckage och är lite skygg (och tjock), är en stalkare

Det som inte är så kul är ju att dra ut tänder INTE ingår i försäkringen så det kommer kosta oss allt från 3000-6000 kr. Bra där. Precis vad vi har råd med. :(

Men jag skulle utan tvekan leva på gröt bara Stiina mår bra, men nu har vi ganska lite pengar så det är verkligen knappt att det räcker till Riga.

Nu fick vi ju pengar för tv så det var ju bra. Kanske vi har nåt mer att sälja?

****
Nu på morgonen har jag varit och ridit. Det var en igenridningslektion med en lärare som vi inte brukar ha. Men hon var väldigt bra. Tydlig och både beröm och pekpinnar.

Jag fick dessutom stallets största häst. den är 182 i manken så det var vädligt svårt att sadla. Det var lite busig och trevlig i boxen utom med hovarna, då fick jag hämta hjälp.

****
Snart tänkte vi åka till min pappa. Måtte han vara nykter. Inget besök jag vill göra egentligen.

Sen blir det soffmys här hemma.

Gosehäst

Stooor häst, liten jag


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering