Kattbäddsprojekt del 1

Okey, efter ha granskat Åsas skiss så kommer jag fram till att jag förstår vad hon menar men kan inte göra det praktiskt.. Så jag tänkte prova som Lena föreslog; en liten sopsäck att dra över.

Sagt och gjort, tyg inköptes i lokala handeln och hem för att sy. Mätte tre gånger och det blev ändå fel, sen lyckades jag klippa snett. Undertråden tog slut  och jag försökte göra en botten men det blev katastrof, sne och vind och så gick ju inte den riktigt ihop. När man dessutom har en nyfiken herre som ska hjälpa till blir det inte lättare.

Så jag testade att dra på den och tänkte jag skulle sprätta upp botten senare, och han kastade sig in i bädden.
 (För annars kan han fastna med huvet i hålen. Så syr jag istället ihop ändan (när han klivit ur bädden). Det blev oxå lite bylsigt med tyg och jag vill ju inte att han ska kvävas.)

Men så långt hann jag inte. För nu vägrar han kliva ut ur bädden, jättelycklig över det nya sneda tyget ;)


Massor av tyg!

Engagerad kisse

Nästan klar, men Robban kunde inte vänta

Kommentarer

  1. Du är verkligen en underbar matte! Som du kämpar för de ska ha det bra :-) Och det var ju det bästa betyget din bädd kunde få - eller hur! Jag missade ju bildinlägget i förrgår men hade nog också föreslagit en sorts påse att dra över. Bra jobbat!
    Kramar Nenne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snäll du är *rodnar* Jag vill ju bara deras bästa, det är de värda efter deras hemska uppväxt!

      Kram!

      Radera
  2. Du e jätte duktig!
    Tänk vad man gör för de små liven...!

    Å precis som du märker bryr han sig inte om ifall det är snett å vint... Dessutom, du kanske kommer lära dig sy på kuppen, för det blir väl fler påsar i framtiden...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kära nån. Det hade jag inte riktigt tänkt mig när jag skaffa kisse ;)

      Ja, tur att jag köpte mycket tyg!

      Kram

      Radera
  3. Vad duktig du är på att sy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men nej. Katastrof! Men det är ingen som ser som tur är:)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering