barnlös och tjock

Alltså, jag är fortfarande barnlös. Och tjock. Det var då själva fan.

Syster är här med sina 3 barn och hela den familjen är som sugrör. Och de älskar att motionera. De orienterar, springer, innebandy och allt annat man nu kan göra. Det är väl nyckeln kanske. Syster är dessutom väldigt matmedveten och varenda tugga är planerad som hon stoppar i mun. (jag däremot har noll karaktär)

Så jag får sån ångest. Att de tycker jag är tjock och lat. Att jag är annorlunda. För de tror jag de tycker. Att jag är lite knasig. Och barnlös. och har väldigt många katter.

De har sån sammanhållning och har det så mysigt, de är så normala. Vi är så ensamma och snart är det jul och det bli ännu värre.

Allt jag önskar mig är en familj. Ska det vara så svårt?

****

Syster har åkt i väg med 15-åringen som ska ha match i en grannstad, resten ska möta dem i en köpgalleria sen.

Men än så länge sover alla och lugnet lägrar huset.

Kram på er!


Kommentarer

  1. Man förstår inte varför det ska vara så svårt att bli gravid för, en gåta som många av oss frågar! Men jag hoppas att du snart får säga att ni ska ha barn för det är ni värda! Kram från en annan tjock & barnlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det hoppas jag med!

      Detsamma till dig!

      kram

      Radera
  2. Ja den där förbannade julen! Den som kan vara alldeles underbar när man tänker på den i kombination med familj! Vi har våra anledningar utöver det vanliga du och jag till vår längtan efter familj. Jag hoppas vi ska få den lyckan du och jag en dag! Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hatar den, finns ingen gång jag känner mig så ensam, ledsen och övergiven.

      kompisarna har ju nog med sina egna familjer och vi är de enda utan. Så vi kan ju inte vara hos kompisar heller.

      Detsamma till dig, må lyckan vara med dig!
      kram

      kramar

      Radera
  3. Jag förstår din längtan till en familj. Och ja,det kan vara oerhört svårt, men förhoppningsvis inte omöjligt.
    Önskar Dig all lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar verkligen tvivla.. Men tack för dina ord.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering