Va fan ska jag göra?

Okey, nåt gör jag fel. Eller så är det nåt fel på mig för sen jag började med det här har jag gått upp 2,5 kilo.

På jobbet äter alla det här och de tror jag äter för lite fett, kroppen måste förbränna något om man inte äter kolhydrater. Men efter har lagt till det under några dagar så går jag upp i stället. Enligt dme kan man inte äta för mkt, man ska äta tills man blir mätt.

Jag ger det tills helgen sen skiter jag i det här.

I går bakade jag LCHF bröd, det var gott.

Så nu vet jag inte hur jag ska göra. GI? Viktväktarna? Som vanligt? Motionera ihjäl mig? Please tell me!

Frukost: Turkisk yoghurt med lite vispgrädde med ägg o majonäs
Lunch: Kebabsallad (ska ut och äta med kollegor)
Mellis: lchfbröd med bregott och ost
Middag: Äggröra (ska iväg och rida)

Motion: Cykel till och från jobbet 5,5 km. Ridning-1 timme. Vardagsmotion- trappor.

****
I går låg katterna i knät på kvällen, jag skulle fota dem men råkade tappa mobilen rätt i huvudet på Stiina. Som for i väg som en kanonkula och blev jättesur på mig.

Robban har blivit sådär jamig och gnällig igen. Jag vet inte riktigt vad som är fel på honom. Det är väldigt enerverande och ingenting duger som vi försöker med.

Såklart blir jag orolig om han mår bra. Har han ont? Vi kommer i alla fall få svar på proverna (som skickades till USA) vi var och lämnade på bukspottskörteln, veterinären lovade att ringa i dagarna.

I går lekte jag gömma björn med honom och lyckades sträcka ryggen. Kattlekar har verkligen sina baksidor. So to speak.

****
Här är den fina bilden tills jag tapppade telefonen i huvudet på Stiina..






Kommentarer

  1. Jag har bantat i hela mitt liv och är nu 54 år. Det som har varit överlägset bäst och enklast att leva med är tallriksmodellen i kombination med att äta mellan 1000 och 1500 kalorier om dagen. Har gått ner 24 kg med hjälp av det. Efter ett tag behöver man inte räkna kalorier för man ser det. När man nått sin idealvikt fortsätter man med tallriken men lägger dit lite mer. Så mister man inte kontrollen och börjar att överäta igen. För det svåraste trots allt är att hålla den nya vikten. Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har oxå gjort den varianten, problemet är att jag blir extremt hungrig. Och att det inte fungerar särklit bra på mig. Jag åt strikt vv i flera månader utan resultat.

      Tack för tips, kanske jag ska börja om från början med det.

      Radera
  2. Jag tycker du verkar äta ganska lite totalt över dagen. Om du äter för lite och inte får i dig tillräckligt går ju kroppen in i svältmode istället och sparar på allt du äter istället för att förbränna något. Bara en tanke.

    SvaraRadera
  3. Gi är kanske inte rätt metod för dig. Jag har alltid varit fetträdd och hatar gräddsmak så gi skulle aldrig funka för mig. Sallad, naturdietbars och smala soppor gjorde susen för mig, men det är nog olika för alla vad som passar bäst. Funderar på om du inte kan gå till en dietist? De på vårdcentralerna är kanske inte ngt att ha men borde finnas privata. kramar Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra ide som jag tänkt på i flera dar nu. En sån ska jag leta upp!

      Kram

      Radera
  4. Mycket protein, lite kolhydrater och styrketräning, tror jag på. Och massor med grönt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Måste vara skitjobbigt att alltid kämpa m vikten :-(
    Har du sett på facebook rn av mins vänners blogg fit på fett? Många bra recept verkar det som :)
    Fitpafet.bloggspot.com

    Har jätteproblem att kommentera sen jag uppdatera mobilen - skriver för jämnt men sen går de inte fram :( Men nu verkar det gå när jag tar "anonym".

    Kram Nenne

    SvaraRadera
  6. Svältmode är en myt.

    Strunta i LCHF (som dessutom är rätt ohälsosam), GI och annat.
    Ät mindre kalorier än du gör av med. Väg/mät upp din mat. Ät mycket grönsaker. Rör mycket på dig.
    Tallriksmodellen fungerar bra, byt ut din vanliga tallrik mot en modell mindre och ät en extra portion grönt om du inte blir mätt. Du kan äta allt och ändå gå ner i vikt, men inte alltid och inte hur mycket som helst.
    Framför allt - ge inte upp.
    Stort lycka till.
    /T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ingen mer sånt här nu. Det funkar ju inte.

      Jag måste tänka om.

      Grönt. Here i come!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering