Tragedier i livet

Nog är jag fullt medveten om att klienterna jag möter nu inte riktigt är samma kaliber som dem jag träffade på mitt gamla arbete. Men hur illa det egentligen var visste jag inte. Inte heller att det var så hög grad av hemlöshet, missbruk och andra tragedier i vår lilla hemstad. Det finns oxå olika grader av tragedier och olika grupper av klienter som vi möter.

Men igår fick jag reda på mer om en klient jag ska träffa och herregud!! Det där hade jag inte velat veta. I bland är det fasiken bättre att inte veta. Och hur handskas jag med det som lades i mitt knä?

Dagarna går så otroligt fort och det är ett mycket högt tempo och man hinner inte alls fundera på sig själv, livet och annat som finns utanför.

Det är oxå en jätteskillnad på mitt yrke och dem som jag jobbar med, de är mer luttrade och inte ett dugg förvånade över allt de möter. De är oxå mer bestämda och är inte rädda för arga och desperata människor. De ser detta från ett helt annat perspektiv än mig.

Jag tycker jag får chock efter chock och jag är väldigt förvånad hur blind jag har varit över allt som händer i samhället. Jag som är välutbildad och kommer från ett trasigt hem. Standardord i mitt huvud på dagarna är: "WHAT? OMG! NÄÄÄ!!"

 Hahahaha :-)

****
I dag är det faktiskt sol, och jag vaknade på ett bra humör. Konstigt, jag brukar nämligen vara som ett vrak på helgerna och väldigt trött som en zombie.

Vi ska i dag åka till ett shoppingscentrum och shoppa loss lite, sen bär det av till ikea och köpa saker till systersonen eftersom de har 20 mil till sitt ikea.

Så en helg i shopping är väl inte så dumt??

Här ser ni Greta och Robban som börjat sova i klätterställningen tillsammans sen jag flyttade på den..


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering