Lite orolig, faktiskt

Sen i går morse har jag molande värk i magen, typ mensvärk. Ganska rejält faktiskt. Jag måste ta tabletter för att jag ska kunna funka.

 Undrar vad det är?

Om det är nåt skumt så måste jag nog vända mig till det stora sjukhuset på andra sidan stan, för det är där jag tillhör. Dit är det skitkrångligt att ta sig, långa väntetider..

Jag tror min privatgyn inte är duktig nog att ta det här om nåt är fel. Men kanske jag ska ringa henne och höra ändå.

 Jag blir lite rädd att det är samma som förra året då jag blev inlagd med antibiotika. Men jag har ingen feber i alla fall som då. Så det är nog nåt annat.

Så jag avvaktar och tänker ändå åka och rida (ska fanemig vara döende innan jag avstår från det) med lite piller i kroppen.

Men jag blir ändå liiite fundersam, för jag äter ju p-piller så nån mens är det ju inte.

Få se hur jag gör idag.

Dessutom håller jag fasiken på att få urinvägsinfektion igen!


****
Nu skulle vi behövt det stora fina huset för nu kommer syster med alla tre barnen och nån av de stackarna får sova i vardagsrummet eller rummet där kattlådorna är. I vardagsrummet sitter ju kattluckan som smäller en del och katterna brukar vara ganska aktiva på natten.

Hoppas det blir en lugn helg för jag är ganska trött och sliten. Jobbet tar mycket energi tillsammans med alla andra tankar om ev sjukdom, barnlöshet och annat skit som snurrar i huvet.

****
Dagen mat ser ut så här:

Frukost: yoghurt med  frysta blåbär
Mellis: frömacka
lunch: laxsoppa
mellis: oopsie
middag: Yoghurt med ägg eller nåt (ska till stallet)
mellis: ingen aning




Kommentarer

  1. Om du vet att du håller på att få urinvägsinfektion igen - det kan inte vara det som spökar och även ger det onda? Ibland kan man ju få symptom på urinvägsinfektioner som man aldrig haft förut. Vet bara att man ibland kan uppleva att smärta kommer från ett ställe och så kommer det i själva verket från ett annat. Dags för ett husläkarbesök i alla fall?!?

    Sköt om dig och drick mycket! Tranbärsjuice (men den helt osötade) i massor är faktiskt gott.

    Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bunkarat massor av tranbär och kanske, kanske den har gett med sig :-)

      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering