Förbannade vikt

Jag hade gått ner lite de första dagarna men i dag hade jag gått upp. Gissningsvis är det fikat i går som kollegor bjöd på. Det slank ner 2 finnkrisp och en clementin. Tänk att ändå så lite kan göra så mkt.

Känner mig väldigt sliten i kroppen och cyklingen på morgonen är en mardröm. Det finns liksom ingen energi.

Jag tycker det här är svårt, jag skulle behövt en personlig coach. Jag kommer fan aldrig gå ner i vikt, jag är så jävla trött på det här! JAg äter ju p-piller och första biverkningen är ju viktuppgång när man läser fass. Bra där.


Frukost: Äggröra (2 ägg) lite grädde och lite feta. Grön drink- blev misslyckad. Så det blev vatten istället.
Mellis: Smetana och lite blåbär
Lunch: Auberginegratäng lite coleslaw
Mellis: tomat, basilika och mozzarella
Middag: Hamburgare med sallad


****
Dessutom har jag sträckt axeln i söndags så jag kan knappt vrida på huvet och ska vi gnälla lite till så har jag ett födelsemärke som växt så jag måste ringa vårdcentralen och ta bort den. Suck. Min vårdcentral är så kass att de lär amputera foten i stället.

Minsann. Är det en sån dag i dag?

Ska jag gnälla lite till så ösregnar det ute. Då menar jag ösregnar.

Hoppas ni andra har en bättre morgon!

Kommentarer

  1. Det låter lite tröstlöst. En tanke, kanske är det bättre om du bara väger dig en gång i veckan. Då slipper du dagsvariationen... Man är ju svullen ibland t.ex.

    Vet inte om det skulle funka, men kanske.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp! Plus minus kan bero på vätska i kroppen och man kan gå upp ett kilo på en dag ytan någon orsak.
    DIN KROPP KOMMER ATT FATTA! Minskat kaloriintag leder ALLTID till viktminskning på några veckors sikt :))
    //Annah

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att den här kvinnan ofta har tänkvärda och bra inlägg:

    http://bloggar.aftonbladet.se/onyourmind/2012/10/ga-ner-i-vikt-med/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske hon kan uttala om sig, men på mig fungerar det verkligen inte.

      Radera
    2. Åh, vad tråkigt att det inte fungerar för dig. För mig fungerade den metoden, dock med hjälp av www.funbeat.se (för träningens skull) och www.matdagboken.se (för matens skull). Det gick långsamt, men det gick neråt. Du kan ju snegla och se om du har någon hjälp av de siterna. Om inte så håller jag tummarna för att du hittar någon form som fungerar för dig. Och allra mest hoppas jag naturligtvis på ett lyckat försök som ger tillökning i familjen som resultat! Kram!

      Radera
  4. Usch jag vet hur svårt det är! :(

    ETT råd kan jag ge dig iaf: Alla dieter funkar, så länge som du håller dig till EN (välj inte det bästa av två), och att du håller dig till den till punkt och pricka! Så det gäller att du väljer en diet som du kan leva med!

    Lycak till!!

    SvaraRadera
  5. Ja fy, det är inte lätt.

    Hoppas det är så

    Många kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering