Fas 1, vikten

Nu har jag efter väldigt mycket om och men planerat min matvecka, frukostarna är ju helt klart svårast och att få middagarna till två matlådor.

 Jag har beslutat att pröva ett mellanting mellan GI och LCHF- Ulrika Davidssons bok Gå ner i vikt av LCHF jag har aldrig provat den boken trots den stått i min bokhylla ett tag.

Till frukost ska man dricka en grön smoothie (BLÄ!) och äta antingen skinka keso eller liknande till. Sen ska man äta ett mellanmål, lunch och middag. Det var inga konstiga recept, mycket grönsaker och inte en massa läskigt fett, så det känns bra. i 14 dagar ska man följa en speciell matsedel och sen kan man börja blanda.

Men efter storhandlingen i dag kan jag lätt konstatera att matkassen blev bra mycket dyrare än normalt.

Funkar det inte så går jag över till vanlig GI.

****
Idag har jag oxå börjat med p-piller och jag förväntar mig att det blir som förut med biverkningar- dvs att jag blir knasig och dum. Men det är ju för den goda saken så...

****
Idag ska det bytas däck på bilen men i morgon är en stor dag då jag ska på hoppträning! Spännande!!

****
En annan sak som är spännande är att vi fått veta Gretas stamnamn och fått tag i hennes stamtavla. För att fira det gick jag även med i skogkattslingan då vi numer är ägare till en Äkta norsk skogkatt.

****
Sista saken som är spännande är att makens bröllopspresent är klar! Han vet ingenting så vi ska åka och hämta dem helgen före. Han vet bara att vi ska på dagsutflykt :-)


Kommentarer

  1. Spännande med den där matsedeln, skriv gärna vad du äter. Annars har tasteline.se bra veckomenyer man kan välja Gi mm om du vill ha inspiration och även Anna Skippers sida har bra recept. Hoppas att det går bra, vet själv hur svårt det är att gå ner i vikt. Jag har under perioder levt på bars och svält mig vilket varit det enda som fått mig att gå ner och det var inget kul alls/Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget brukar funka på mig heller. Nu gäller det bara att härda ut.

      Matsedel kommer i morgon :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering