Whoohoo

Äntligen fredag! Underbara fredag! Jag älskar fredagar, då har man 2 helt underbara dagar framför sig.

Förkylningen håller i sig men jag är mycket piggare än för en vecka sen, däremot så nyser jag mycket. En tanke slog mig häromdagen att jag kanske är allergisk..Men nej. Den tanken ignorerar jag fortast möjligt.

****
I går löste sig allt med stallet, jag byter med en annan tjej så jag kommer jobba varannan onsdag i stället. Fantastiskt! Vad skönt. Jag jobbade i går och alltid innan jag åker till stallet känns det lite motigt, men när jag väl är där så släpper allt. Allt! Vilken medicin för själen, jag önskar alla fick uppleva den känslan.

Jag pratade lite med min stallkompis som jobbar med mig (hon är typ +40), hon berättade att hon aldrig har hittat den rätte och inte heller känt att hon måste ha barn. Så stallet är hennes allt. Och hennes jobb och hon är nöjd och lycklig. Tänk så olika vi människor är.

****
I dag hoppas jag vi får klarhet i huset, det här känns ju knäppt. Vi har väntat över 1 vecka på budgivare 2 och säljare. Men i dag så.

****
En annan tanke jag har är att jag inte tänkt på bebiskarusellen alls, nästan. Jag har sett en del underbart vackra gravida kvinnor och tänkt -"det där önskar jag oxå jag kunde får uppleva" men inget mer. Underbart skönt att bara få vara helt fri från alla onda tankar.

Gissningsvis är att det är jobbet som upptar hela min tankeförmåga. Typ.

****
Idag ska det bli värsta ovädret, storm, regn och elände. Det blir inte cykel till jobbet i dag heller.

Appråpoå det, om ni har en vanlig hederlig damcykel med cykelkorg och 3-100 växlar, och ni vill sälja den så säg till!


Kram på er alla!

Kommentarer

  1. Jag har en gammal (!) 3 växlad sak, men den har varken cykelkort eller cykelkorg. ;)
    Vit och rosa. Jag fick den efter de snott min lila MTB när jag var typ 14.
    Känns dock inte som om det är en så bra cykel... Så det är nog inte värt att du köper den.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag såg nu att jag stavat fel :-9

      Hmm, nej. Å andra sidan kankse den e bättre än makens cykel som jag har nu:-)

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering