Sjukdomar, fler såna

I går var vi i väg med vår fyrfota lilla mysplutt till djursjukhuset Albano. Det tar en halvtimme dit och en halvtimme hem. Men väl där tycker jag att de alltid är så professionella, de förklarar, ger råd och tar saker på allvar.

Eftersom jag är blödig stannade jag utanför när de tog blodprover, men han sitter alltid på husses axel när det görs och säger inte ett pip. De tog leverprover, bukspottkörtel och en massa andra prover.

Sen var det dags för ultraljud, då fick jag gå ut igen. Då kollade de tarmar, bukspottkörtel, njurar, lever, hjärta och..

De såg att tunntarmen var lite rak vilket tyder på att bukspottkörteln är lite svullen, levern hade fortfarande lite inflammation men i övrigt såg det okey ut ( förutom hjärtat som är förstorat av HCM). Hon gissar att han nog har nån autoimmun sjukdom. Men hoppas på att blodproverna visar lite mer.

Sen var det dags för hemfärd och han ylade hela vägen hem igen. Resan är nästan värre en alla undersökningar. Sen var alla katter hysteriskt hungriga och höll på att äta oss ur huset.


****
Sen kunde jag inte somna i går, jag låg och tänkte på barnlöshet, jobbet och en massa annat. Jobbet upptar mkt av min tankeförmåga nu, det är så sjukt svårt och jag blir alldeles förundrad av alla livsöden vi möts av. Sen är det otroligt avancerat att kunna allt som gäller med en klient. De flesta andra kontor som vi, har det uppdelat mellan olika grupper. Jag har då lite nackdel med mitt yrke som inte är som de andras, jag kan inte alla lagar och regler.

Jag åkte dessutom på insamlingen och handla present till en kollega. När ska jag hinna det under veckan?

****
De söker en i  mitt yrke i kommunen, men det är bara på 50%. Det kommer inte heller utökas, för den tjänsten har sett ut så så länge jag kan minnas. Det är en fantastisk arbetsplats men med stram budget.

****
Jag måste dessutom ringa sjukvården i dag och klämma in nån tid. Jag har garanterat UVI (har självtestat)

Just nu känns det som det är lite mycket.

Lite grann bara.

Kommentarer

  1. Åh vad ni är duktiga med era missar..
    Tänk om folk i allmänhet skötte sina katter bara en tredjedel av det ni gör. Då skulle det finnas så många gladare katter här i världen..
    Hoppas att fina Robban får må bra ett tag och slippa jobbiga bilturer i alla fall =)..

    Du dricker väl Tranbärsdricka? Det gör jag om jag känner att jag håller på att bli förkyld och kan ha risk för urinvägsinfektion. Jag köper Jokk och det funkar för mig..

    Krya på dig !
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi älskar honom så mycket och endast det bästa är gott nog för honom. Han är ju katt från misärhem så jag anser det som plikt att göra det bästa.

      Nej, jag tänker att det är så mkt socker i det men det kanske finns sockerfritt? Förut brukar jag ta kapslar men nu har jag inte orkat ta mig till en häslokost.

      Kram!

      Radera
  2. men du behöver ju inte dricka flera liter varje dag och jämt..Bara då du känner att det är på gång och som värst. Det kanske finns annat eller sockerfritt och jag har inte heller nån aning om sockerhalten..
    Sköt om dig i alla fall.. Det är inte kul att vara sjuk just "där"..
    kramis Lena igen =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering