Ruvardag 12, testdag

Jag har bara inte orkat skriva nåt, jag vaknade redan kl 04.00 efter jag drömt att jag var väldigt gravid. Sen gick jag upp och gjorde testet vi 6- naturligtvis så var det minus. Väldigt minus.

Jag måste samla i hop mig för i morgon är det nytt jobb och jag måste fungera. Så i dag har varit en okey dag, vi har varit och kikat på hus, umgåtts med kompisar och pussat katter.

****

En liten parantes i det hela är Robban, i fredags så kom han och jamade mycket konstigt och jag gick fram till honom. Han hade hittat en levande daggmask på altanen, burit i den till oss och satt och glodde på den. Så lustigt. Att han burit den levande, inte en skråma, inte ätit upp den och kom in med den.

I dag kom han in med en väldigt hårig larv och nu springer han runt och smaskar, undra om den stack honom i munnen?

****
Om ni vet om bloggar som barnlösa skriver så tipsa mig gärna, jag behöver läsa om såna som mig. Som inte kommer lyckas. Inte om alla de andra som får vara med om ena miraklet efter det andra.

Har förövrigt köpt en krisbädd till Robban. Den uppskattades


Kommentarer

  1. Jag beklagar att du fick minus igen. Jag hoppades verkligen för din skull.

    SvaraRadera
  2. Men skit med minus! Jag börjar också få lite bloggtorka här.. Jag rensade min läslista i fredags så nu är det inte många kvar som skriver aktivt. Tänkte sätta mig nån kväll o leta runt efter lite nya bloggar att följa!

    Riktigt tråkigt med minus. Inte rättvist nånstans.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad ledsen jag blir. :( Vilken skit att det blev minus. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vet inte riktigt vad jag ska säga för det finns inga ord som tröstar just nu :( Jävla pissminus!

    Vad gäller bloggar så har jag tyvärr inga tips för jag slutat att botanisera. Förr kollade jag nya bloggar men när de lyckats har jag slutat att läsa de. Så numera börjar jag inte ens läsa nya. Alla lyckas ju så förbannat mycket hela tiden!

    Jag önskar dig lycka till imorgon, det nya jobbet kanske är den nytändningen du behöver :)

    Hör av dig om du vill prata! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Nej nej nej så ledsamt =(...
    Jag har tänkt på dig hela dan och kikat in flera gånger och därför också anat vad resultatet blev..

    Massor med kramar kommer genom etern, som förstås inte hjälper ett dugg.
    Önskar återigen att jag hade ett fungerande trollspö.

    kramar från Lena och missarna..

    SvaraRadera
  6. Nä vad ledsen jag blir. Livet är fan inte ett dugg rättvist- kommer inte på något bra att skriva, vill bara skicka bamsekramar

    SvaraRadera
  7. Så många tårar jag gråtit över alla mina minus o alla dessa år som man fick kämpa. Jag vet precis hur du känner dig. Vet inte vad jag ska säga mer än mitt tips gå till en erfaren zonterapeut och gör en irisdiagnos.det låter kanske flummigt men det var först efter behandling som ett embryo fastna hos mig någonsin så kan vara värt testa/kram Lina

    SvaraRadera
  8. FAN!!! Förlåt, men...

    Saknar ord, men jag hoppas du vet att jag finns med dig i tankarna.

    Bloggar - känns som de flesta som kört många försök ger upp att blogga efter ett tag. En del som finns kvar vet du givetvis om.

    Inser att jag inte har något "vettigt" att komma med - bara skit...

    De allra varmaste kramar och lycka till inför morgondagen!

    SvaraRadera
  9. Åh vad trist. Jag har inte hunnit lika långt som du (är på IVF2) men har också en längtan om att flytta (hem) men mannen vill inte. Kanske jag ska börja blogga så kan du bli min första läsare ;)

    SvaraRadera
  10. Så jäkla tråkigt och orättvist. Trist att du måste uppleva detta igen! Jag har ju ännu inte gått igenom en hel IVF process, men LÄNGTAN och VÄNTAN på att bebisbeskedet ska komma det vet jag verkligen hur det är! Kram!

    SvaraRadera
  11. Åh nej så tråkigt :( Känner verkligen med dig.

    SvaraRadera
  12. Väldigt tråkig läsning, är sååå ledsen för er skull!! Jag känner också igen mig i det där med andra bloggar. Just nu orkar jag inte "ta mig an" nya, men det tar lite på självkänslan att läsa om alla som lyckas när man vet att det typ är kört för en själv. Jag har väl lagt mitt eget bloggande på is också just nu eftersom det inte händer någonting på den fronten plus att jag inte har någon energi att tänka på min egen olycka. Jag har därför anammat strutsen metoden. Jag håller tummarna för dig!!

    Kram!
    Charlotte (lite si and so)

    SvaraRadera
  13. Hittade det här. Men du har kanske redan läst om det.http://www.gravid.se/tv/forum_new/chat3.php?MessageID=551738&PHPSESSID=95caab021860b8fe3e313b3528677de1

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering