Pinsamma saker

I går hade vi handledning, han är psykolog och faktiskt väldigt bra. I går fick jag berätta om de otäcka händelserna i fredags, och det var skönt. Han satte verkligen fingret på vad som hänt och sa att jag inte kunde gjort något annorlunda. Det som hände var inte mitt fel. Vi pratade oxå mycket om konsekvenser, hur man beter sig i olika situationer.

Jag tyckte mycket av ångesten som jag burit med mig från i fredags släppte. Dessutom hörde jag av mitt gamla jobb att de hade haft en liknande situation.


****
Idag ska vi ha planeringsdag, fast vi har inte fått nån dagordning, så jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Men vi ska få träffa den nya chefen, ska bli kul att se vem hon är.

Sen ska jag cykla till jobbet och så ska jag ha kvällsjouren.

****
I bland lyckas jag alltid säga pinsamma saker.

Pinsamt 1.
Alla på jobbet har pratat om den nya seniorhandläggaren som ska komma. Jag tänkte; Senior-då är det om gamla- nån som har hand om pensionärerna- meh? vaddå, har vi extra besvärliga pensionärer i kommunen? Till sist frågade jag och då är en sån handläggare nån med extra mycket erfarenhet. Alltså en lite högre chef..Ahhhhh..

Så nu när vi pratar om seniorhandläggaren så fnissar alla lite och tittar på mig..Attans

Pinsamt 2.
För nån vecka sen så red jag för en annan ridlärare, alla har ju alltid tjatat om att man ska ha rätt sittben, och så även hon. Till slut frågade hon om jag visste vad det var.. -"öhh, näää..Jag har nog inga, jag har inte fattat var de sitter" svarade jag. Då började hon gapskratta och sa att det är ju hästens ben. Man ska sitta ner på rätt ben.

Detta råkade jag dessutom berätta på jobbet, så nu när vi pratar hästar tittar alla på mig och fnissar. Attans.

Kommentarer

  1. Åh jag tror att de älskar dig på ditt jobb.. Jag gillar folk som är kul och som kan göra bort sig ibland.. och som man kan fnissa tillsammans med =)..

    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, märkligt nog har jag blivit lite klassens clown, jag som inte ser mig som rolig.

      Kram

      Radera
  2. Du är underbar!!! Fram för fler som du som bjuder på sig själv och glädjer andra. Vad brukar man säga: prestigelös och självdistans. Härligt! Dina arbetskamrater kan skatta sig lyckliga.

    Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var rart sagt, jag tror de tycker jag är lite konstig..

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering