Orättvisor

Även om jag skriver om en massa annat i bloggen så lämnar barnlösheten inte min hjärna en enda sekund, jag ältar, planerar och oroar mig.

Samtidigt som jag är både arg och bitter i min hjärna emellanåt. -Varför drabbar det här just oss, alla andra skaffar ju barn på korsen och tvärsen. Vissa mer lämpliga än andra. Vem bestämmer sånt egentligen? Varför är det så här?

Just nu är jag bitter över att vi inte har pengar nog, det fattas oändligt mycket pengar. Jag vill ju ha barn NU!

Jag är också väldigt trött på att vara den enda kvar i över 2,5 år medan alla andra har fått barn och nu gör syskonförsök. Varenda en. OMG!

****
Mer saker som är orättvist är att jag är väldigt osäker vad jag tycker om mitt nya jobb. Mest osäker på är jag om jag klarar av det. När jag äntligen lyckats byta jobb så hamnar jag... Mitt i skärselden liksom.

****
I dag ska vi ju åka och lämna blodprover, eller snarare i kväll. Sköterska sa till maken förra gången att Robban inte ska äta nåt på hela dan. Men hallå? Vi pratar 12 timmar här. Det betyder ju oxå att alla 3 kommer att svälta. Hon kan inte men allvar. 12 timmar utan mat?

Maken säger dessutom att jag måste följa med. Måste! Attans.

****
Dessutom håller jag nog på att få urinvägsinfektion. Fan oxå.

****
Livets orättvisor. Och så är det måndag. Finns det nån som gillar måndagar?

Det var bara det. Inte för att jag ska gnälla men...


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering