Meh?

Att rida är nog det som jag ser mest framemot hela veckan. Det är roligt, avkopplande och mycket bra motion.
I går så var allt som vanligt, jag fick samma goa häst, vi myste och borstade och kratsade. Sen när vi kommit ut i ridhuset så var han så konstig, han ville inte gå framåt och såg ut att vara halt. Han är lite tjurig och gillar inte att man sitter upp men nu var det värre än vanligt.

Så jag fick gå in med honom i stallet och fick inte rida. De hann inte få fram en häst till mig så det bidde ingeting. Jag blev så otroligt ledsen och besviken. Jag förstår att jag inte kunde rida honom men ändå. Det här är ju inte helt ovanligt.

Så jag ville inte stanna kvar och titta heller så jag åkte hem. 

Skitkväll.

I kväll är det stallet igen men då är det jobb som gäller.

****
En enorm fördel att jobba i samma kommun som man bor är ju vårdcentralen. Jag ringde och fick en tid för besök och besöket och apoteket tog sammanlagt en halvtimme. Ingen märkte ens att jag var borta.

Såklart hade jag urinvägsinfektion.

****
Jag tog oxå det stora beslutet att säga upp mig från mitt gamla jobb. Jag är färdig där nu- om det inte är bra där jag är är så söker jag mig vidare.

****
Robban har varit i gasen sen klockan 5 i morse, han springer forfarande runt som en formel 1 bil. Märkligt. Han brukar vara så trött när det regnar.

Men nejdå.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering