Eländiga karaktär

Det var ju det här med den icke befintliga karaktären, i går var det pizzakalas för maken (hans önskemål) tårta och i dag ska vi på 40-års fest. Jag skulle behöva springa jorden runt för förbränna alla dessa kalorier. För har jag förmågan att säga nej till alla godsaker? nejdå. Inte då.

****
Okey, nu tar vi det här med nya jobbet.

Det är en katastrof. Utan dess like. Jag har aldrig varit med om maken till kaos, oorganisation och totalt spretig ledning. Det som från början var ett bra koncept slutade nu med att jag har så många klienter som jag inte riktigt vet vad, hur och när jag ska göra.

Att jag är ny tas om helst ingen som helst hänsyn till. Jag ska lösa och fixa, greja med saker jag aldrig ens hört talas om ännu mindre vet hur jag ska lösa. Utan handledning och någon att fråga. Eller jo, det finns några att fråga men ingen har tid.

Och klienterna hamnar i kläm, och jag vill ju göra ett bra jobb. Det känns lite tråkigt för själva jobbet är roligt.

Så nu är jag där igen. Hitta nytt jobb. Finns det inga trevliga, välfungerande jobb i Sverige?

****
I morgon ska på extrakurs i stallet, vi ska träna sitsträning. Men eftersom den häst jag brukar ha har ont i ryggen blir det nog nån ny.

Sen blir hela veckan som förra veckan. Hysterisk.

Hoppas ni andra mår bra?'

Ni tittar väl på nybyggarna? Vilket underbart program!!

Kommentarer

  1. Ang. vikten- spana in Glucosanol och Liposanol, funkade för mig att gå ner i vikt inför bröllopet- i kombination med LCHF- light :-)
    Din jobbsituation låter ohållbar. Bra att du ser dig omkring. Vill du tillbaka till ditt gamla yrke (ej gamla arbetsplats) eller köra på nya i en annan kommun?
    Kram,
    Annah
    Tjockareanvatten.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. Hej Annah!

    Tack för tipset! Det har jag inte hört talas om, var köper man det?

    Ingen aning. Just nu vill jag ha en trygg, trevlig stabil arbetsplats.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Liposanol och Glucosanol finns på apoteket, receptfritt. Jag körde själv mest på Glucosanol för att få kroppen att ta upp färre kolhydrater ur kosten. Hokus pokus eller inte men tja, det funkade! =)

    Själv sysselsätter jag mig med att hitta en gyn-klinik med kortare väntetider än en månad för att få en remiss för makens spermmaprov =)

    Kram,
    Annah
    Tjockareanvatten.wordpress.com

    SvaraRadera
  4. Du kan få komma och jobba hos oss :) Ett dagcenter för personer med DS bla. Underbart! Är som deras jobb dem går till. Bästa jobbet jag någonsin haft! Hoppas att allt löser sig. Många kramar! <3 / Jane

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering