Minsann

Då så. Då behöver jag inte oroa mig för att mensen inte skulle kunna komma, för den kom i går med besked. Det känns som jag håller på förblöda och mensvärken är hemsk. Hemsk!

I går på jobbet hade vi möte, 1 sjukskriven, 1 har semester och 1 ska opereras. Någon måste alltså ta deras klienter. Det slutade med uppdelning och jag och den andra nya fick 25 st var. Jaha? Vad ska jag göra med dem? Den andra nya är ju i alla fall socionom men jag kan ju verkligen inget. Men 25 klienter fick jag.

Dessutom har jag mitt första klientmöte på fredag med en ung kille. Men då är en annan handläggare med.

I dag ska vi lära oss utbetalningar och beräkningar, vi satt dessutom med en tjej i går och tittade på när hon hade handläggning av ärenden. Språket som används är så otroligt formellt. Så det bli att lära sig nya uttryck och ord oxå.

Jag tror det blir bra. Bara jag förstår vad jag ska göra. Och hur. Och när. och varför. Det är skitjobbigt att vara ny.

Jag kan absolut inte surfa på jobbet, (jag sitter precis bredvid fönstret i korridoren) inte kan jag ha telefonen heller utom vid fikat. Så eftersom jag varit upptagen varje kväll hinner jag varken Fb, surfa på era bloggar eller svara på era kommentarer. Men hav tålamod, snart är jag i kapp igen!

****
Robban opererades i går, han blev sövd och de tog en lite bit av levern, blodprover, ultraljud på hjärta och lever. Hjärtat var som förut, lite förstorat (han har HCM), proverna får vi svar från idag, och levern nästa vecka.

Han var sinnessjuk hungrig när han kom hem. Helt matfixerad, så vi fick plocka bort och fram maten i omgångar.

Eftersom han haft slang så är hans spinnande typ 50 dcbl högre än normalt, jag höll på bli döv i morse.

Stygnen kommer gå bort av sig själv och han verkar må ok efter sin dramatiska dag i går. Skönt!

****
I kväll ska vi gå på extra visning på ett hus. Jag tycker det är lite väl dyrt och ta lån över öronen känns inget vidare. Men maken tror vi klarar det galant. Så. Titta är gratis i alla fall.

Men jag vill ju flytta till dalarna!




Kommentarer

  1. Grattis till dina klienter! Fattar att det är otroligt skrämmande, men kanske lika bra att slängas in i det på en gång!

    Jag kan inte heller kolla webben på jobbet, hinner inte heller för den delen. Då är det bra att åka kommunalt, då kan jag uppdatera mig.

    Ha en bra dag!
    Kran

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att Robban mår bra :) Vet precis hur det känns att vara orolig kattmamma!
    Skoj med nytt jobb och nya utmaningar, men förstår om det är jobbigt i början.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering