Artikel i DN.

När ska alla dessa som inte vet hur det är att vara barnlös sluta att uttala sig så urbota korkat?
 I DN publicerades denna artikel av någon som uppenbarligen inte är barnlös. Inte heller stödjer den sig på några fakta utan det är bara en massa tyckande.

Att jag började försöka bli med barn för 12 år sedan och ännu inte har lyckats, gör det mig till någon som valt fel? Menar skribenten att det är mitt fel? Jag har dessutom bekostad allt själv, varenda krona. Så kom inte och säg att jag kostar pengar.

Att medelåldern är högre betyder inte

För att räta ut några frågetecken:

-Barn är ingen rättighet men ofrivillig barnlöshet är klassad som en sjukdom.

-Det är väldigt märkligt hur folk kan tycka en massa saker utan att själva vara barnlösa och har kämpat, slitit och snurrar i bebiskarusellen.

- Alla barn har rätt till en förälder och ett bra liv.

- Att skuldbelägga att det är vi kvinnor som gjort ett felval är inte okey. Att medelåldern är högre betyder inte att vi är sämre föräldrar tvärtom. Vem har rätt att dra en gräns när man börjar bli för gammal? Gäller det oxå för ungt?

- Alla kan inte adoptera. Thats it.

Kommentarer

  1. Oj suck, vad folk kan vara trångsynta! Enligt samma logik borde ju alla rökare som får lungcancer få bekosta sina behandlingar osv.

    SvaraRadera
  2. Jag blev också provocerad. Skrev ett låååångt inlägg på min blogg. /Johanna

    SvaraRadera
  3. kan bara hålla med..
    De som inte vet eller gått i andras "skor" ska
    inte uttala sig..

    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  4. Blir också förbannad! Så j-kla. Lätt att vara en förstå sig påare när man själv aldrig tvingats leva i det.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara en stor fixering vid detta med ålder. Typ om du inte kan bli med barn är det ditt fel, so deal with it. Jag var 28 när jag började försöka! 28!!! Skulle det vara gammalt då? Samtidigt har jag en vännina som är 37 och nu gravid naturligt. Nej, IVF är inget man VÄLJER för att man inte orkade skaffa barn naturligt... Fy.

    SvaraRadera
  6. Bra att vi är många som håller med, taktlöst av den att skriva en så nedlåtande artikel. Kram på er.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering