Andra dagen

Jag fick tummen ur och mailade klinken som beklagade och skrev att jag ska maila när jag får mens.

Mensen känns som den är på gång, det börjar värka, vara svullet osv. Men den funkar ju inte på samma sätt längre nu när jag är opererad, sist kom den ju bort om ni minns?

Så nu är det väntan igen.

****
Jag började dagen med att cykla till jobbet på makens rostiga cykel med cykelkorgen utpetandes från sidan. Det gällde ju inte att meja ner nån med korgen och jag oroade mig hela tiden att nån skulle ta min väska (korgen går inte att ha på styret). Det tog 12 min i uppförsbacke och jag var rejält svettig när jag kom upp.

Vi möttes av den nya chefen som skulle berätta för oss om saker, men han hade bara jobbat i en vecka och visste inte så mkt. Som tur var var det en tjej till som började med mig så vill höll i hop hela dan. Vi ska ha introduktion hela veckan.

Det är en ny organisation så alla har bytt uppgifter och rum och det är minst sagt rörigt.

Sen fick jag träffa min fadder som jobbat där i 20 år men aldrig med det teamet som vi tillhör, hon och jag sitter i samma rum. Vi är 3 stycken som ska ingå i samma team. Jag fick en telefon som ingen kunde nr till och man kunde ju inte ringa nånstans eftersom det är dolt. Min epost funkade inte och jag fick sitta och ringa It på em och fixa min epst. När jag väl fick upp den så hade jag 48 mail.

Vi fick träffa olika personer under dagen som berättade en massa om verksamheten. Det verkar roligt men för mig som inte riktigt har samma utbildning så fattar jag inget när alla drar sina förkortningar.

I dag är det ärendedragning och handledning och en tjej kastade sig över mig i slutet på dagen och sa -det är väl du som är syon? Jag har den perfekta klienten till dig :-)

På måndag börjar allvaret, då ska vi ha dropin.

Hur ska jag kunna läsa mig allt det här?

Sen skyndade jag mig till stallet så jag var hemma 20.30 och däckade 21,30, stressig vecka är bara förnamnet. I dag är det ännu värre.

****
Makens jobb ringde 00.00 i natt och han fick lov att åka in och jobba, naturligtvis kunde jag inte somna om.

Maken har sovit 3 timmar och nu åkte han i väg med Robban till veterinären, det är idag leverbiopsin ska göras.

Tummar och tår tack!

Och förlåt att jag inte svarat på era kommentarer, jag ska göra det i veckan.


Kommentarer

  1. Ja men när är det inte kaos första dagen på nytt jobb?
    Och oftast så har man väl ingen som har tid att hjälpa till heller. Låter bra att du har fått dig en fadder, och skönt att ni är två nya så ni kan ty er till varandra =)..
    Du ska se att du snart är varm i kläderna.
    Hoppas så att du ska känna att du hamnat rätt !

    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir bättre och bättre på nya jobbet!
    Och hoppas det går bra med Robban!

    SvaraRadera
  3. Robban är otroligt söt, har själv två pissar och inga barn ÄN. All lycka till er.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering